onsdag 9. mars 2011

FARGER, Vår og FASTELAVENSfest

































Å, det er så deilig å kunne se på kalenderen at vi er 
kommet i vår-måneden MARS!
Jeg kjenner humøret stiger sammen med temperatur ute ;-)
Solen er på plass, og den varmer...når den avogtil titter frem :-/
Fordi om det snør innimellom, regner litt innimellom, 
så er det iallefall et HÅP om snart VÅR...og det er det beste jeg vet!!!

































I helgen var det Fastelaven, og jeg og snuppemoren min var ute i skogen 
og sagde ned masse greiner til de årlige FASTELAVENSrisene.
Noen til oss selv, ett til Bestemor og Bestefar, ett til Go'Tanten, 
og ett til Oldefar og Tante fra DK(som er på besøk).
Sammen med riset delte vi ut innbydelser til alle, 
om å komme på fatelavensfest hos oss søndagen :-)))
Koselig å se så glad alle ble for noen greiner med masse fargerike fjær på ;-)

































Stuegulvet var arbeidsplassen vår :-) 
Og det flakset med masse fjær rundt oss når vi jobbet intenst med oppgaven vår!!!
(Finner fremdeles noen fjær som har flakset sin vei ;-)


































Så var vi klar for en FEST !!!
Vi bakte ca.35 boller. Noen Fastelavensboller og noen skoleboller.
De smakte deilig sammen med kakao og kaffe, og et hyggelig selskap!!!


































Ha en fin uke alle sammen :-)))

16 kommentarer:

Jannicke sa...

kjekt med innlegg fra deg igjen :o) flotte bilder fra fastelavenshelgen!
Klem J.

Anemone sa...

Hei hei!
Så kjekt når det kommer innlegg hos deg :)
Du har det utrolig koselig, ser så varmt og lunt ut. Så fine bilder av fastelavnsris, med lys gjennom fjærene...
Enig med deg, vi vil ha vår NÅ!
:)

Anemone sa...

ps, Maileg er på plass på Anemone nå... ;)

Livy sa...

Heisann!
Så kjekt å se deg på bloggen igjen :-) Nydelige bilder du viser i innlegget, skjønner godt at dere koste dere! Klem fra Livy

Anonym sa...

Skøøønt indlæg!!!

Siv Toril sa...

Hei! Så koselig med innbydelse og hjemmelaget fastelavensris:) Er jo en utrolig god følelse for barna når de har laget det selv! Og bollene såg både gode og flotte ut! Klem

Martes atelie` sa...

Så deilige bilder. Angrer på at jeg ikke kjøpte meg krokus nå.

Ang. spørsmålet ditt. Jeg kommer etterhvert til å selge keramikk. Er helt i startgropen, så jeg må få orndet mitt atelie`om til et sted å drive på med det. Akkurat nå går jeg på kurs. Ikke utdannet innen faget kan du si....
så man får lære mens man går eller no`;)
Ha en fin dag!! Marte

Karna sa...

Deilig at vi går mot vår...veldig skjønne og fargerike fastelavensris dere laget også, kjempe koselig!

post sa...

Hei, flott blogg du har :)
Vi planlegger et blogg treff for interiørbloggere i Bergen & omeng, i vår nye interiørbutikk i Marken: Drømmehuset. Dersom du har lyst å stå på invitasjons listen til dette, send en mail til post@drommehuset.no. Du finner oss også på Facebook, og snart er nettsiden vår oppe og går (www.drommehuset.no)

Mannge hilsen Anita på Drømmehuset

melis sa...

Herige bilder:) Plutselig er vi jo i spril også, selvom den har vært ganske grå og kald foreløpig! Håper du finner varmen og at vårsolen skinner sine stråler på deg!

:)

Bjørg sa...

God pinsehelg!

Anonym sa...

Så er fastelavn vist snart forbi....også oppe i Norge!!!!

Hege sa...

Synd du ikke blogger mer, du har en sånn fin blogg.

Anonym sa...

Hei. Finner ikke mailadressen din eller telefonnummer til deg. Kan du sende meg en mail på reidun.duesund@ba.no slik at jeg får din mail? Skal spørre deg om noe til våre boligsider i avisen. Mvh. Reidun Duesund, journalist.

Anonym sa...

Håber snart på et nyt indlæg fra dig oppe i Norge!!

Anonym sa...

Glæder mig til at komme til foråret oppe i Norge...her i Danmark er det efterår!! :-)