tirsdag 16. mars 2010

Mens vi venter på PÅSKEN...

 
For å korte ned på ventetiden til PÅSKEN, og ikke minst VÅREN, 
har jeg og lillemoren i huset, tatt alle eggene vi hadde, 
og blåst og pest til vi nesten ble blå...
Søndagen hadde vi satt av til å male...hele 22 PÅSKEEGG :-)
Så her ble det masse proteiner til frokost kan man si.....
...og lunsj....
Vi rigget oss til på kjøkkenet med plastduk, 
og alle mulige farger maling vi fant i skapet.
Her skulle det dekoreres...i flere timer....tror vi holdt på i 4 timer :-)
Vi hadde det så kjekt!!!
 
Vi festet eggene i en litt tykk streng, 
slik at det var godt å holde egget i ro når vi malte.
Vi laget en liten tørkesnor mellom kjøkkenlampene,
slik at vi kunne henge dem til tørk etter dekorering :-)
Ser ut som et eneste Eggekaos :-D

 
Hadde aldri trodd at denne aktive snuppa mi skulle holde like lenge ut 
og kose seg med malingen som sin mor...



Etter at vi hadde malt alle de 22 eggene....
var vi klar for pynting!!!!!
Eller det vil si at jeg skulle pynte dem :-)
Lillemoren skulle en tur med resten av familien, til Oldemor...
(eller Ollabesto som hun kaller henne :-)
...som selvsagt skulle få ett av disse eggene HUN hadde laget :-)
Gjett om hun var stolt!!!

 
Synest dette egget var såååå herlig!!!
Sjekk de artige, litt ustø PÅSKEkyllingene.
Her har hun virkelig gått i detaljer og tusjet først...og så malt :-)
Dette er min favoritt!!!



 
Ja, nå må bare regnet øse ned!!!
For vekk med vinteren...
og frem med påskeliljer og krokuser...
Nå vil jeg ha en herlig PÅSKE :-)
....Iallefall om en og en halv uke.....
:-)
Gleder meg sååååååå masse til å ha fri hele gjengen i over en uke :-)
DET SKAL BLI DEILIG DET :-)
Tror faktisk jeg har fortjent det også!!!! eller....?
JO!
Ha en fin uke folkens :-)

18 kommentarer:

I`Døsset sa...

Disse var bare kjempelekre, og så flott og kunne gjøre slike flotte ting sammen da.

Tina sa...

Superfine egg, og skikkelig påskestemning her ja!

Hemmets ljuva stunder sa...

Hej

Vilka härliga bilder du har tagit du är så duktig, jag är alltid så anti påsk men mär jag ser alla fina bilder överallt sp blir jag så sugen

Teufelchen sa...

Ja, du vil har flott påske, så nydelig den påskeegg
hjertelig hilsen til Norge :-)

Alexandra

mi-rachel sa...

oj..så fine!
veldig søte med de små kyllngene.

Har en drøm... sa...

Utrolig flotte påskeegg! De var herlige ♥
Har mange slike vi og, noen har holdt fra 1999, da vi malte de første påskeeggene, og må si jeg er litt stolt av og ikke ha knust noen!
Vi har leget egg hvert år siden, så vi har MANGE:o))

Men i år var det brått slutt! Nå er de for store, har rett og slett ikke tid til å lage påskeegg! Var litt vemodig når de sa nei i år, enda jeg hadde kjøpt inn så vi skulle lage flotte, fine, hvite, nostalgiske påskeegg... Jeg ble sittende der alene og lage alle sammen:o)

Klem Line

Erika sa...

Nydelige egg! Her var det koselig ja. Du er kreativ! Jeg har kreativ Give Away på bloggen min :)

Ha en fin kveld!

Erika

FruLisa sa...

WOW - så utrolig flotte de ble! hva skal man med Green Gate 6 Maileg-egg når man kan lage så flotte selv;-)

Enig med deg - veldig fint det til frøken Tålmodig - kjempesøtt med de ustø kyllingene...

Syntes nesten "tørkestativet" var en fin kunst-installasjon i seg selv:-)

Natti natt

jordbærpiken sa...

For noen fantastiske egg! Takk for inspirasjonen. Dette skal jeg gjøre med min eldste datter også. :)

Datt sa...

Hihi, så mange HERLIGE egg!! :D

Anonym sa...

Heisann Hoppsann

Ble noen utrolige fine påskeegg :)
Og jeg ble den lykkelige eier av 6 av de eggene :)) Gleder meg til å pynte med de !!

Klemmer fra Litlasysto ;)

Fru Luna sa...

Så flott hjem og blogg du har! Tror dette er min første tur innom deg..

Og koselig påskepynt :)

Ha en fin dag!

Anette Willemine sa...

Så flott påskepynt! Det så koselig å sitte med barna å lage noe. Gode stunder å ta vare på!

Ønsker deg en deilig tirsdag!

Klem fra
Anette Willemine

Christine C sa...

Så flotte egg da- fargerike og sprelske :) Kjempekoselig å sitte med slike puslerier sammen med barna!

Anonym sa...

Hej!! Der er vist lidt (lang) tidsforskel fra Danmark til Norge....her i Danmark er påsken over for laaaang tid siden...ja faktisk er sommeren vist også snart forbi....
Hilsen en dansk blogg-læser!

Berit sa...

Hej!! Sikke nogle flotte påskeæg............glæder mig til at komme op og se dem!!

Anonym sa...

Håber alt er vel med dig....det er lang tid siden, vi har set noget til dig herinde!! Savner de flotte billeder fra MeyBiMe....håber snart vi får lidt sommer nyt fra dig!!

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon