onsdag 30. desember 2009

Klar for PAKKEleken...






















I morgen på selveste nyttårsaften, skal vi i år ha "Pakkeleken" :-)
Vi blir 8 til middag, og alle har fått beskjed
om å ta med seg 3 pakker hver til rundt kr.20,- :-)
(Håper du er klar lillesøstra mi ;-)























Alle pakkene legges i en bunke midt på bordet.
Nå skal vi trille terning...og de som får en sekser,
kan velge seg en gave i bunken :-)
Men de skal ikke pakke den opp ennå!
Når alle pakkene er tatt...
kan vi pakke opp de gavene vi har fått :-D
(noen har kanskje fått mange...og noen ingen :-( men...)























Nå triller vi terningen igjen...
og de som nå får en sekser...
har lov til å rappe en gave de har lyst på,
hos en medspiller :-)
Dette er action... :-D
Terningen trilles i 20 min på rundgang...
og så er spillet slutt :-)
Og de som sitter med gaver da...
har vunnet dem til odel og eie :-)

Dette lekte vi i romjulen også...
Utrolig populært og morsomt!
Rart hvor engasjert en blir
over små sjokolader og såper :-)

Dette kan anbefales :-)
Morsomt for små og store

19 kommentarer:

MarnyAlice sa...

So artig då :) Og ikkje minst spennande :)

Lykke til :)

Klem M :)

bibbi sa...

Det er en rigtig sjov leg....den er meget udbredt her i DK...og er et must til alle firma-julefrokoster!! Men har aldrig hørt om, at pakkerne bliver pakket ud før spillet er HELT slut!! God fornøjelse!

MeyBiMe sa...

Sikkeret en veldig Norsk vri dette bibbi :-D He he he :-)
Kos dere masse i morgen :-)
Nyttårsklem fra oss her oppe i nord :-)

Anonym sa...

Hej kære kusine!! Sikke nogle flotte gaver du har lavet...du er bare så kreativ!! Hvor er det også dejligt med alle disse flotte indlæg fra dig her i julen...dejligt for os hernede, at følge jer lidt!!
Ved du forresten hvornår I kommer?? Vil gerne have lidt ferie mens I er her... Ved godt, at det er lidt tidligt at tænke på sommerferie nu, men vi glæder os til at se jer!!!!
Rigtig god aften i morgen...hils alle deroppe mange gange og ønsk dem et godt nytår!!

bibbi sa...

Ja det er nok den norske udgave af legen :-)
I må også have en god aften i morgen!!
Nytårskram fra os her nede i syd!!!

MeyBiMe sa...

Hallo igjen Bibbi :-D
Vi aner ikke ennå når vi har ferie....men kanskje i slutten av juni beg. av juli... :-)
Tror ikke det hjalp deg så mye ... ;-/
Klem

KUSINEN sa...

Det passer perfekt!! Min børnehave har lukket i uge 30, så mine kollegaer vil nok gerne have ferie midt i juli (uge 28 og 29)! Det plejer aldrig at være svært at få ferie uge 26 eller 27!!

Anonym sa...

Artig lek for barn og voksne!
Godt nyttår!

Anonym sa...

Det er morsommere å pakke ut gavene helt til slutt! Har prøvd begge deler.

Anonym sa...

Koselige julebilleder hos deg!
Så fin blogg du har!

Julie sa...

Min storebror og jeg vil bare ønske jer et godt og lykkebringende nytår!

Anonym sa...

Happy new year

mi-rachel sa...

det leken der er en hit hos oss.
men vi har den bare med godteri da.
ønsker deg en fin nyttårsaften.

Drivtommer-Hus sa...

Ich wünsche dir ein frohes neues Jahr:-))
Lieben Gruß Kiki

Lene sa...

jeg elsker denne leken og det er like spennende hver gang. Som du sier, det er utrolig hvor engasjert man blir av sjokolade og såpe....

Tror jammen jeg skal kjøpe inn litt smågaver til morgendagen jeg også!

Riktig godt nytt år!

jordbærpiken sa...

Å, den leken har jeg vært med på noen ganger! Kjempegøy! Men vi har gjort det sånn at alle tar med to pakker hver, en til 100 kr. og en til 20 kr. Også pakker alle opp pakkene når hele leken er ferdig. Gøy å leke denne leken med interiørinteresserte venninner. :)

Godt nyttår!

Anonym sa...

Jepp Litlasysto e klar med masse pakker :):) Skal kjempe med nebb og klør for å beholde noen av pakkene ;)
Gleder meg kjempe masse til i kveld .. stjerneskuddene er også kjøpt inn så jeg er KLAR !!
Stor nyttårsklem fra Litlasysto

Godt Nyttår til dere i Dk også ... savner det å feire nyttår hos dere også ... skulle fått det til en gang igjen :) stor klem

jette sa...

Ja, denne leg er meget kendt i DK. Her kan man vælge at gøre det på begge måder. At pakke op før sidste omgang - eller ikke. Vi har det som fast indslag i flere sygrupper til juleafslutning. Jeg ved også at nogle bruger det juleaften.
I en af mine sygrupper har vi en helt speciel udgave af legen, som jeg har skrevet lidt om her.
http://jettek.typepad.com/parttime_perfectionist/2009/12/uheld-i-spil.html
De fleste gange har vi en regel om, at man skal have mindst en pakke tilbage. Vi er lidt barnlige. :-)

Cathrines blogg sa...

Hehe, gøy at leken har ftt flere faste spillere!! Vi har også denne leken på nyttårsaften! Neste klubb også??
Godt nytt år!