søndag 27. september 2009

Det putrer og går...ja...






















Noen lurer på om det går bra med meg... :-)
Andre sier rett ut at NÅ MÅ jeg skjerpe meg
på bloggen min!!!! :-) (T & B)
:-)
Jeg innrømmer det.....
"Jeg er en elendig blogger for tiden" :-/

Herlighet så mye som skjer for tiden,
og hjelpe meg så fort tiden flyr...
...også når man har det morro :-)
så nye innlegg og kommentarer er det skikkelig dårlig med :-/






















Vi har vært så heldige å ha DANSKE besøk her :-)
Min Kjære Tante, min kusine og hennes
2 herlige barn har vært her :-)

Alltid hyggelig å være i deres selskap!!!
Ellers går det i myyye møter for tiden...
foreldremøter, planleggingsmøter,
Brannkurs, andre kurs...osv.
ALT skjer denne mnd. liksom :-)






















NEI...skal ikke klage!!!
Lærer jo en hel del også da :-)
"Ellers så går nu dagan....."
Jeg koser meg med stearinlys...
og endelig tok jeg mot til meg....
og fyrte igang i peisen :-) :-) :-)
Kjenner det er litt sånn "hjelp" nå er det VINTER altså,
når ovnen blir innviet igjen...
men gjett om det var koselig også...
og VARMT!!!
-For endelig fikk jeg litt blod på tann,
og ville ta blogge-bilder...
Men...hvor var kamerastativet...
og litt rydding måtte til både her og der...
Så ovnen måtte jo også mates innimellom rydding og leiting...
..så her var det skikkelig syden temperatur!!!
Til slutt var det fyring...og verandadøren på vidt gap :-D
"Kråkene ble nå varm :-)"



















































Lille frøken Lilla sitt rom-prosjekt, har ikke kommet så mye lenger...
Men...planene er der :-)























Jeg setter så STOOOR pris på alle kommentarene jeg får!!!
Det skal dere vite!!!
Jeg skal selv skjerpe meg der :-)

Ønsker dere alle en fin NY uke
med masse MOrro
:-D

17 kommentarer:

Festus og Lillepus sa...

For en nydelig stue dere har!
Blir inspirert til å rydde i kaoset vårt når jeg ser slike bilder :)
klem!

Jannicke sa...

Kjekt med lyd og flotte bilder fra deg!
Ja, stuen din er SÅ fin..
Og peisen ble jeg nysgjerrig på..
Litt sånn kakkelovn over den.. (?).
Kan jeg få spørre hvem du har kjøpt den av, hva den heter o.l :o).
God start på uken. J.

Lene sa...

Så kjekt at du er tilbake! Nydelige bilder og et nydelig hus du har! Alltid så fint å stikke innom her hos deg! Kos deg med stearinlys, peistenning og ditt vakre hjem!

Lene.

moni sa...

så utrolig skjønn og gjennomført stue og vakre bilder:) Ønsker deg en nydelig dag:) klem monica

mi-rachel sa...

koselige bilder og stue!

Hespe sa...

Så koselig med et innlegg fra deg igjen!!! Nydelige bilder fra hjemmet ditt!!

Ja, tiden suser avsted, og det er nok flere med deg som ikke får dagene til å strekke til. Sånn er det bare - døgnet skulle hatt flere timer :o)

Ønsker deg en flott uke - nyt dagene!!!

Klemmer fra Hildegunn

Anonym sa...

JUHUUUUUUU.......
endelig noe nytt hos deg :):)
me like...
godt du ikke fyret så hardt når jeg var der da :)
Ha en strålende fin uke systo!
Klemmer fra Litlasysto

Anonym sa...

Hurra...så kom det ENDELIGT lidt nyt fra dig!! Hvor har I bare et hyggeligt hjem....og fantastiske stemningsbilleder!
Sidder her og drømmer mig op til jer.....
Ha en god uge!!
Knus fra mig i DK

Bibbi sa...

koselig stue....flotte billeder!!

B.B. sa...

Puha...der er sket noget her i byen. En 52 årig dame fra Vojens forsvandt natten til lørdag her i byen. Hun var til firmafest i nærheden af Kvickly og kl 2 ringede hun til hendes mand, som skulle hente hende...de skulle mødes ved politistationen, men hun kom ikke derhen. Helikoptere, dykkere og 100vis af mennesker har ledt efter hende hele weekenden...og nu har de lige fundet hendes jakke i en container nede ved havnen!! Det er altså uhyggeligt...det kommer tæt på! Så jeg sidder og holder øje med nyhederne på tv2 her på nettet hele tiden!! Jeg var hellere ikke helt tryg ved at gå på arbejde i dag kl 5.30 i mørket, når der måske går en morder rundt i byen!

Cathrines blogg sa...

Fine bilder fra ditt vakre vakre hjem!!
Treffes snart???

LYKKEBO sa...

Hei på deg:)

Her var det gjennomført og flott! Og alltid så ryddig tenker jeg....(hihi) Her bare flytes rote når bilde skal taes!hehe..

God ny uke til deg fra meg:)

Anonym sa...

Hei MeyBiMe!
Flott stue dere har. Inspirerer meg til å ta et tak her hjemme hos meg selv og ryddde litt...

Som Jannicke er jeg også litt nysgjerrig på ovnen dere har i stuen. Finnes det flere bilder av den på bloggen din? Kan du skrive litt om den kanskje? Produsent/leverandør?
Min mann og jeg skal snart i gang med å bygge hus, så jeg er stadig på jakt etter inspirasjon og informasjon. :-)
Ha en fin dag!
Hilsen Eileen

Jannicke sa...

...tenker på ovnen din igjen :o)
Gi en lyd når du har tid!
Klem fra masekoppen.

MeyBiMe sa...

Hallo Anonym :-)
Så hyggelig at det er flere som likte ovnen vår :-)
Den er vi veldig fornøyde med selv også!!!!! Den varmer utrolig godt...det er kleberstein inni ovnen.
Det er en Handøl-ovn, som vi har kjøpt på Sigurd Ziem i Åsane....for 4-5 år siden...
Jeg kan godt komme tilbake med flere opplysninger når min bedre halvdel er i våken tilstand.. :-)
Skal se i morgen...vet ikke alle fakta jeg, så må nok intervjue min mann om dette i morgen :-)

Jannicke sa...

Mornings!
Hihi,
takk for svar!!
Da finer jeg nok ut av det meste selv ;o)
Men hvis din kjære mann husker navn på peis, og vekten på den - så hadde det vært supert ;o)
Hvis ikke, så tar jeg nok turen til S. Ziem en dag og titter :o)
Grunnen til at jeg lurer på vekt er at vi har vurdert kakkelovn her hjemme.. men de er EKSREMT tunge! Vi er rett og slett redd for at vårt gamle gulv fra 1928 ikke tåler vekten..
Tusen takk for tilbakemelding!
Klem J.

Jannicke sa...

..igjen :
Takk for info og koselig hilsen!
God helg!
Klem J.