søndag 30. august 2009

Jeg velger meg fargen LILLA...

Slik ser det ut på kjøkkenbordet mitt
nå i helgen :-/























Jeg har endelig tatt motet til meg og funnet frem symaskinen, etter mye shopping på "Stoff og Stil".






















Lille frøken "Lilla", har Dilla....på lilla :-)
Vi elsker lilla begge to egentlig :-)






















Så nå er jeg igang...med prosjektet:
"forvandle-det-rosa-rommet-til-Lilla" :-/






















Her er en liten smakebit
på det jeg "mekker" sammen...
HJERTER som skal fylles med vatt.......






















....og GARDINER.

Jeg skal vise dere mer senere,
når alt er ferdig og stæsja :-)






















Lille Frøken LILLA sitter spent og venter,
mens mor syr,... svetter og strever bak
symaskinen sin,
som hun ikke alltid er like god venn med :-/























Hver gang hun merker at hun er den
"utvalgte linselusa" mi...blir det alltid
en opptreden og posering som er helt vill!!!
Skulle egentlig ta noen rolige bilder av henne
mens hun så på TV...men den gang ei :-/























Hun vrir seg rundt i en fart og hopper villt i sofaen,...
noe som skulle ha vært innprentet for lenge siden:
"Det er strengt forbudt å hoppe i sofaen"!
(akkurat nå var det litt gøyt for mor å ta bilder av akkurat dette,..
... så kjeftingen får vi ta etterpå....eller gjaldt det nå....eller???)























Etter masse hopping...og masse bilder.... :-)
var det nok hopping i sofaen...
for det er jo ikke lov det nei!!! :-/






















Så da er det godt å ha god boltre-plass ute

....og her kan hun hoppe masse...
....for det er LOV
:-)

Jeg er ganske treig her inne på bloggen for tiden...
...både på innlegg og kommentarer.
Men takker for at dere gidder å besøke bloggen min
og kommentere til meg :-)
Det setter jeg STOOOOR pris på :-)

Jeg sjekker jevnlig favoritt bloggene mine...
...og litt nye.
Og her er det mye flott å se :-)
Jeg blir sååå inspirert av dere der ute
i denne lille-store-interiør-verden :-)

Ha en fin uke folkens :-)

(DK-message: Tusen takk for at du har ordnet med pakken :-)
Jeg skal ikke ha noe mere...tror jeg har bestilt nok nå :-)

34 kommentarer:

Anonym sa...

Halloen:)
Gleder meg til å se det ferdige prosjektet !! Kommer nok til å bli veeeldig fint.
Så det er ut med rosa nå ja .....
Snakkes systo mi
KLemmer fra Litlasysto

Anonym sa...

Hej igen!!
Wow, wow, wow...glæder mig vildt til at besøge jer!! Hvor bliver det bare flot med et lilla værelse...glæder mig til at se det!! Ha en god søndag!
Knus fra kusinen!!

Karen sa...

Dejligt at se, at også andre har "lilla dille". Se evt. mit blogindlæg.
http://karenklarbaeksverden.blogspot.com/2009/08/passion-for-lilla-med-rd.html
Jeg har også haft lilla dille hele forsommeren!

det hvite hjerte sa...

Så søt jenta di er & faktisk keldd i lilla toner hun også!
fine sølvsko med glidelås i siden, det kler henne godt!

Heisgardinene du har sydd, tar jeg av meg hatten for, utrolig lekker!
Hjertene like så :)

Utorlig hvor flink du er :)

Ha en fin søndags kveld! Klem

Datt sa...

Så flink du er! De gardinene så knallekker ut!! :D

moni sa...

gleder meg til å se ferdig resultat. For en skjønn herlig lilla snuppe. Likte de lilla polkadott støvlene hennes. Min prinsesse skulle hatt nye, kan jeg spørre hvor de er kjøpt? God søndagsklem fra Monica

Jannicke sa...

Herlige bilder!! Lilla er flott :o)

Klem J.

Bo med barn sa...

Ser at vi er helt synkronisert om dagen. Her gjøres også rommet til minstemor om fra lyseblått og rosa til lyseblått og lilla...med akkurat de samme stoffene!! Er de ikke fine?

I tillegg ser jeg at vi har samme puter i sofaen..he he. Så god smak du har;)

Ønsker deg en flott ny uke! Klem

BO sa...

Herlige bilder! Lilla er ein flott farge! Her i huset har også mollemoro vår dilla på lilla. Ho ynskjer seg lilla bursdag... Det har hos sagt sidan januar, bursdagen er i desember. Så får me sjå!
Så flink du er å sy! Kanskje eg må kjøpe lilla hjerte i frå deg spm bursdagspynt!? :-)
Ha ein gode søndag!

BO sa...

Takk for kjekke kommentar!
Dei har alt det kvite med kvit tekst på hos frk Lande, som er her på Stord. Masse nytt med kvit på kvit som salatskåler, potet, kniv/skei/gaffel osv. Pluss at ho venta inn enda meir! Kan jo nesten gå bananas!!! :-)
Den mjølkemugga eg har er stor, men såg den i liten utgåve hos frk.Lande. Ho venta visst inn den store.

LYKKEBO sa...

Hei du!! Nå må jeg rett og slett en tur igjen på stoff og stil, takke være deg!!hehe..For noen flotte stoff, og i de herlige fargene!! Gleder meg masse til å se det ferdige rommet!
Og prinsessa var jo bare så gjennomført stillig i klærene:)
Du er så flink!!

Hørt det skal bli oktober vær her til uken!! Vi har virkelig noe å glede oss til!:(

Klem

Karen sa...

Hej igen og tak for kommentar på min blog.
Ja, det er mig som laver jule/bolig katalogerne og designer metervarerne hos Stof og Stil.Og man må sige at det ike kun er mig som har lilla dille.
Lige nu er der bare lilla overalt.
Du er dygtig. Fint gardin!!

God uge til dig
Karen

Beate sa...

Så mye fint du lager i lilla. En fantastisk farge :)

jordbærpiken sa...

Lilla er nydelig! Tror jeg må bestille litt fra Stoff og Stil igjen. :)

Hadde du hatt tid til å gi en liten forklaring på hvordan du har sydd den gardina? Sånne har jeg så lyst til å sy til kjøkkenet mitt. Der har jeg noen liftgardiner nå som er helt falma, og den ene er det brennemerker på fra et stearinlys som kom litt for nærme... :)

Flittiglise sa...

Så flink du er. Fin blogg forresten:)) HA en fin kveld. Hilsen Lise

jordbærpiken sa...

Tusen takk for forklaringen! Syns du var flink jeg. :) Tror jeg skjønte det, så nå må jeg begynne å kikke etter stoff til å sy med. Gleder meg!

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hej!
Håber det går godt i Norge!! Pakken er kommet hjem til vores hus nu....vil du spørge om jeg må klippe mærkesedlerne af hendes også og tage det ud af posen??...eller om vi skal tage chancen?? Ha en god aften...vi ses snart!

MeyBiMe sa...

Hallo tilbake Bibbi :-)
Du må gjerne ta av lappene....det vet jeg at hun bryr seg ikke noe om :-)
Hun gleder seg bare til å få tingene hun :-)
Går det godt med dere...og din mor???
Gleder meg til dere kommer :-D

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
Kommer sikkert til å bli fint med alle de lilla detaljer og stoffer !

ser ut som dere har hatt flott vær i Danmark i sommer , det har ikke vi..Ja, bedre lykke neste år..

Ha en fin uke videre ;)

Anonym sa...

Hej hej!!
Intet nyt fra mor...hun kommer nok ikke til undersøgelse før vi har været i Norge, så lægerne tror nok hellere ikke at der er noget! Vi har det godt alle sammen! Glæder mig til om 10 dage! Vi ses....

Fire Hjerter sa...

Hærlige bilder

Emmeline sa...

Du er bare så FLINK...Jeg har liksom ikke kjent lillainspirasjonen tatt tak i meg men etter å ha sett dine lekre hjerter og skjønne gardiner må jeg revurdere lillaens muligheter her hos oss. Nå skal det jo sies at jeg har lagt meg ut med en viss dame som også har kommentert her hos deg så det holder...og jeg blir jo gjenkjent ute på den butikken, så jeg må visst holde meg på en armlengdes avstand så lenge jeg klarer. Men kjenner jeg meg selv så blir det ikke lenge;)For dette var virkelig stilig!!!

Er så lei av mine egne ting for tiden. Har ikke inspirasjon til å fornye noen ting. Ikke rydde eller vaske for den saks skyld. Burde ha gjort både det ene og det andre, men blogger bare om tull og tøys.
Da er det deilig å titte inn til deg og se gøye innlegg med friske fraspark og spenstige fargevalg. I låvv it:)

HIls så mye til Torill:) Det høres jo ut som om jeg har skrumpet ned i en størrelse som gjør at jeg ikke lenger er kunde, men...det tar nok enda ganske lang tid før jeg kan kutte ut den butikken. Hehe. Ikke at det gjør noe, flott butikk med et suverent utvalg og skjønn interiørbutikk rett ved siden.... så da er det bare kjekt å stikke innom:)

Ha en fin fin lørdag. Klem

Anette {foreldremanualen} sa...

Heisann!

Jeg holder på å lage en "inspirasjons-post" om prinsessebursdager, og lurte på om jeg kunne få lov til å bruke noen av dine bilder?
(jeg linker selvsagt tilbake til deg)

mvh
Anette
Foreldremanualen

Anonym sa...

Hej hej!!!
Så er tyl-kjolen også pakket!!
Flyet lander 13.35....så vi kommer nok ud ca. kl. 14...skal lige købe kvoten og hente bagagen!!
Glæder mig meget!!
Vi ses....

Heidi sa...

Nydelig farge og spennende prosjekt! Jeg skal i gang med makeover av jenterom jeg også, men har ikke bestemt meg for farge ennå, lilla er en av kandidatene!♥ Nydelig, hoppende jente du har! Ha en fin syhelg!:)

marie sa...

Haha. Din frøken lilla minner veldig om min linselus. Opp og hopp med en gang mor og kamera kommer.

Armkroken sa...

Hei! Jeg elsker også lilla!! Og ble kjempe glad når jeg skjønte at det er en stooor trend for tiden! Hipp hurra! Kom over bloggen din via Emmelines - og digger den! Så nå er jeg en følger :) Ha en strålende dag! klemmer

Frøken Englefjes sa...

Så utrolig fint det blir! Flink er du;)

Mitt og Mine sa...

Så herlig innlegg!!

Kjempe fine lilla saker du holde på med...Håper alt går bra med deg!

Klem

Anonym sa...

Hej!!
Så er det vist på tide med et nyt indslag fra dig!! ;-)
Tak for bukserne og strømpebukserne...de var rigtig flotte..tak for du byttet dem!
Pakken er kommet i dag...den kom på mit arbejde, og jeg har ikke været der i dag (har været til møde nede i byen)...så jeg ved ikke om alt er med, men jeg tager den med hjem i morgen!!
Tak for sidst forresten...vi hygget os rigtig meget!!
Hils familien fra os i DK.
P.S. sne-scoteren er et hit...TAK

Anonym sa...

3 måneder til jul...hurra!!

Anonym sa...

jubiii...alt var med pomp'en...også Babett til 0 kr!! Den kan bruges som kjole til tullepigen selvom det er 9-10 år!!

Anonym sa...

Forresten så må I alle have en rigtig god weekend!!
Jeg er lidt spæendt på om I kan li´ støvlerne...og om din prinsesse vil gå med dem!! Jeg synes de er rigtig flotte! Hils alle!
Kuns fra kusinen

Mitt lille hjem sa...

For en koselig blogg :)
Og et artig innlegg.. Fniste litt for meg selv her!!
Gleder meg til å se flere bilder fra rommet!
Nydelige stoff du bruker...