mandag 27. juli 2009

Deilig å være NORSK i Danmark :-)






















Så da fortsetter vi likegodt her hjemme også ...
med danske flagg på bordet når vi spiser...
og i vinduskarmen :-)
Da varer liksom denne gode
"deilig å være Norsk i Danmark"
følelsen litt lenger :-)
Ungene synest jeg overdrev litt,
da jeg også tok frem det danske flagget mitt for å vekke
"Pappaen" i huset på bursdagen hans lørdagen :-S
Ungene fortalte meg greit at nå var vi faktisk i Norge,
og på bursdagene har vi NORSKE flagg!!!
Så vi ble enige om at jeg kunne ha Dansk...
men de skulle ha NORSK :-)






















Jeg er jo en stooor fan av KERAMIKK!!!
Og når jeg er i Danmark...
må jeg jo ha noe med meg hjem!!!
Noe jeg ALLTID er veldig flink til å følge opp :-/
(Bilen er alltid stappa)














I en flott butikk i Haderslev "BOHEME",
har de mye flott keramikk, øredobber, smykker,
klær og flere flotte kunstneriske ting!!!
ME LIKE :-D
Så her fant jeg disse enkle søte koppene, til å ha te-lys i :-)
( fant også en stilig uro, den skal jeg vise senere)






















Egentlig kjøpe jeg bare den store blå
og den lille hvite der........
For når vi skal ta en siste pust i bakken,
på hjemreisen vår...på VOSS
.
Så hva finner jeg der...inne på husflidsbutikken der....
...jo nemlig flere av disse søte koppene mine!
Fra DANMARK..... :-) :-) :-)

Så da kjøpte jeg like godt 2 blå til jeg :-D






















Så nå er samlingen komplett her....
....tror jeg :-)


Da er jeg igang med den siste ferie-uken min,
...og den skal nyytes :-)

8 kommentarer:

mi-rachel sa...

å de var herlige!
liker også keramikk i disse fargene.
herlige bilder hos deg!
håper du får nyte den siste ferieuken din!

Jannicke sa...

Helt nydelige bilder..
Godt å hvile øynene på...
J.

Datt sa...

De var kjempesøte! Skaper nok stemning på en mørk høstkveld! :) (Selv om det er leeenge til høsten enda..!)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
man må jo ha med seg noen ferieminner hjem, ikke sant?:) Keramikken var skjønn!

Og fine var bildene fra danmark også! Ser ut for at dere har hatt en fin ferie!

Hos meg er det hjemme/jobbe sommer i år. Mye arbeid som bare må gjøres før vinteren kommer tilbake. Men så blir det fint også:) Jeg har noen fri dager nå, og fortsetter å maler... Men sommer har vi i allefall, og det er slett ikke værst!

Finfin sommernatt til deg!
Klem fra Chatrine:)

Karna sa...

De koppene var bare nydelige, skjønner godt du måtte ha flere når de hadde de på Voss...

Håper du ikke drukner, så kjedelig med dette høst været når det endelig er ferie...men men lite en kan gjøre med akkurat det!

Heis det danske flagget du og kos deg!!!!!!!!

Cathrines blogg sa...

Hei på deg :o)
Så kjekke feriebilder, ser virkelig ut som en dejlig ferie!
Og nydelig keramikk som vanlig ;o)
KLemklem, håper vi sees snart!

Åpent hus sa...

så flotte ting!

salige lavendel sa...

Jeg falt pladask for de koppene...