søndag 8. februar 2009

SOLfest, MORsdag...og VANNløs






















Etter 3 måneder uten sol...er det en stooor dag,
den dagen den kommer tilbake til oss!!!!
























Det er en LYKKE å sitte i sofaen og nyte solstrålene, og se alle de flotte skyggene rundt meg av dette flotte SOLlyset .
Jeg blir rett og slett veldig GLAD :-)
























Vi pleier alltid å feire dagen med kake...eller annen bakst....
Og i år fant jeg og prinsessen ut at vi skulle lage SOLBOLLER!


















Masse bolledeig og vaniljekrem.
Penslet med egg og masse perlesukker oppå!!!!


















For å toppe det hele i disse "sommertider"....
Fant prinsessen frem jorbærene hun hadde fått i premie av bestemor og bestefar,
for at hun var så flink på ski...før på dagen :-)

De ble dandert fint på toppen.
Gjett om vi koste oss :-)


I dag er det den stooore
MORsdagen :-)












Må bare fortelle litt om den.....

Jeg gikk å la meg tidlig i gårkveld,
etter at jeg hadde "ranglet"(jentekveld) kvelden før.
Etter som jeg er dårlig til å ligge til langt ut på dagen...(får da hodepine)
Sto jeg opp før de andre i huset :-/
Dette er da ikke vanlig her i huset....på MORsdagen!
Pleier å bli vekket med pakker og frokost :-)
Men...jeg måtte opp..og på do...
Ja, ja...
Trekker i snoren...
og skrur på vasken!!!!!
IKKE EN DRÅPE VANN!!!!!!!!!!!!
Med -14 grader,
og en dårlig nedgravd vannledning...skjer dette...
og akkurat i dag når det er MIN dag!!!!

HJELP!!!
Jeg prøver å ta meg sammen,
for prinsessen er allerede på døren og banker,
og lurer på hvem som har stått opp...
Jeg kan da ikke være sur nå når barna mine
har ordnet med gaver,
og har tenkt å glede sin MOR :-/

Så mor tar på seg et lite falskt smil,

og trasker ned i stuen med mine søte "små".
Jeg må jo si at jeg glemte vannet en liten stund..
når jeg pakker opp et nydelig "selv-tovet" hjerte,
og et "tonn" med sjokolade!

De vet hva mamma liker best!!!! :-/












Men, hjelp.....
Et nytt og bedre liv skal jo starte i morgen....
Tredemøllen står og roper på meg...
Ja, ja....
i dag er det ikke Vann...
men sjokolade som står på menyen....


Til den beste MAMMAen i verden!!!!






















Jeg er sikkert ikke alene...
men jeg har den beste MAMMAen i verden!!!
Hun stiller alltid opp og hjelper til når det trengst,
og er også verdens beste BESTEMOR!!!!
Snillere MAMMA skal en lete lenge etter!!!
Så MAMMA...jeg vet at du leser dette...
Jeg er sååå utrolig glad i deg!!!












Jeg laget kransekake hjerter til henne,
med sjokolade på,
(brukte litt av melkesjokoladen min)
og pakket dem fint inn i cellofan.
De smakte himmelsk :-)

Så nå har jeg en liten stund for meg selv her sammen med pc'en...
og blogger :-)
Vannet er borte, vet ikke hvor lenge....
men godt jeg har foreldrene mine til naboer,
slik at vannet kan hentes i bøtter og spann.
Og en dusj!!!!
Det er meldt minusgrader hele uken,
så.......


Iallfall har jeg rikelig med sjokolade,
og noen herlige barn :-)

Så ha en fin MORsdag damer :-)

8 kommentarer:

frk.B sa...

Sitter bare og smiler etter å ha sett og lest bloggen din i dag:)

Ingrid sa...

Hei! Ser ut som du har hatt en fin morsdag.. vannmangelen til tross. Gratulerer med dagen og solen! :) Klart man blir i godt humør når den titter fram...

Frøken Lykkelig sa...

Et koselig innlegg du hadde :-) Selv om det var dumt for deg at vannet forsvant.. så var det sånn at man sitter å smiler når man leser innlegget ditt!!
Håper du hadde en flott morsdag.. til tross for at vannet var borte!!

Lykkelene sa...

Mange fristelser her ja...
Sååå deilig når sola kikkar fram,-godt det går mot vår:0)

Torilpia sa...

Så fin dag - og det når vannet har frosset attpåtil .. får håpe alt går seg til når det blir litt varmere :o)

Lurer litt på hvor du kjøpte de søte eggeglassene du viser i et innlegg lenger ned på bloggen din??? Var kjempefine jo ..

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!!

Miss.T sa...

Koselig innlegg. Håper du får vannet ditt igjen raskt. Flott gave og nydelige bilder du viser : )

LYKKEBO sa...

Hei på deg! Hehe..Måtte le litt av fortellingen din..selv om jeg syntes veldig synd på deg! Kjipt å våkne opp til noe sånt! Men sjokolade kurerer det meste! Jeg har sagt siden januar-nytt å bedre liv, nå er vi godt inn i februar, og jeg har fremdeles ikke begynt! Nødt å begynne i mars da! Hehe..Innbiller meg at det er lettere og begynne når en ny måned begynner!;) godt med sol!! Og de solbollene dere har laget så skikkelig god ut!

Her har vi hatt sol i dag og, og masse snø!!

Ønsker deg en strålende fin dag;)
Klemmer

Mi :) sa...

Du er så go`!!

Håper ting har ordnet seg for dere - høres ut som Morsdagen var koselig selv uten vann - men MED sjokolade. Det er nesten rart hvordan sjokolade virker - den ER magisk ;)) En dag uten en pittelite sjokoladebit - hvordan skulle det vært?! Folk spør meg hvorfor jeg alltid kan være i så godt humør - jeg VET at det er fordi jeg tar en liten sjokoladebit når jeg "trenger" den ;) Blir blid med EN gang :D

Herlig innlegg med herligfine farger - I like :)) Jeg kan lukte nystekte vafler helt hiiiiiiiiiiiiiiit!!

Klemklem:)