søndag 5. oktober 2008

HØST-INNEKOS og White Christmas...





































Det er deilig med HØST folkens!!!
Stearinlys, Kosepledd, kakao(med krem!!)
og Ny-stekte Boller!!!
Jeg koser meg :-)


















Hortensia i mine yndlingsfarger for tiden
...Lilla og Cerise :-)
Dette er detalj-fargene mine for tiden i stuen!
Når høsten og kulden kommer...må jeg
ha inn litt varme farger i puter og div."stæsj".


































I dag hadde jeg planlagt en skikkelig
inne-og-kose-meg-høst-kose-dag!!!!
Med boller og kakao :-)
Og det ble det jo......
til de grader......

For det holdt ikke med høst-inne-kose-dag
her hos meg nei...


















Dette er hva jeg sto opp til i dag!!!

"Mamma, mamma...det er snø ute!"
Jeg tenkte i ørska om det virkelig var 1.april som sto for døren...
Men nei, det hadde jo nettopp vært sommer,
så det var det jo ikke...

Høsten er nettopp kommet, så ingen april-spøk her takk!!!

Jeg kom meg nå til slutt opp av sengen,
og tittet ut for å se om det regnet så mye som det hadde meldt i dag....
Og hva er det som blender meg i et skikkelig trøtt-morra-tryne...
Jo SNØ!!!!
Det laver ned, store hvite dotter...
Jeg har lært at det heter snø.
Men tror ikke jeg har lært at den skulle komme allerede nå!!!


















Jeg sto i stua en god stund i sjokk!!!!!!
Og så på dette rare som kom ned fra luften...
Da blir jeg avbrutt av denne tornadoen som suser ut terassedøren...
og jubler og hopper villt rundt på terassen min...
i truse, genser og bare tær!!!

Jada folkens, det ser ut til å bli en "White Christmas" i år...
Men jeg går ikke rundt å drømmer om det i begynnelsen av oktober!!!

Eller som en av barna på jobben sa et år:
"Eg tror julaften kom litt tidlig i år!!!"
(da den første snøen kom tidlig i nov.)

Ja, ja...Høst eller Vinter.
Alt har vel sin sjarm :-)
Uansett...

HA EN FIN UKE FOLKENS :-)

11 kommentarer:

Monica sa...

Ja, det er deilig med høst og innekos, tur i ruskevær også... Snø er altfor tidlig, men tenk for et deilig øyeblikk din datter hadde:) Ble i godt humør av det bildet, jeg:)

Hespe sa...

Oi - snø...?? Selv om det så ut til at datteren din var i himmelrik, så er det vel litt tidlig...? Vil jo helst ha høst litt lenger , for JA, høsten er en fin tid. Våknet opp til en fantastisk fin høstdag her i Oslo i dag, så da ble det en laaang gåtur. Åh, det er så nydelig farger nå!!

Ønsker deg en fin kveld videre og en herlig kommende uke!

Klemmer fra Hildegunn :o)

LYKKEBO sa...

Snø!! Forstår godt det var et "sjokk" Hadde ikke jeg heller trodd på! hehe-- Så det var litt hvitt på fjell toppene i dag, men ser nå at det jaggu kom litt snø "nede" også:) Koselig med snø..men kanskje litt tidlig;) mmmm..kakao og boller...deilig på en ruskete høstdag:)

Kos dere videre...Klem**

Anniche ♥ sa...

Hehe, om du sammenligner de to siste innleggene dine skulle man ikke tro at det bare var dager mellom de!!

Snø var jammen tidlig ja...men enda en unnskyldning til å kose seg under pleddet iallefall;O)

Ha en god uke , klem

Magny sa...

herlig...
ja herlig med ungene som elsker snøen,
- selv tenkte jeg fysjameg... allerede nå??!!
men håper det er lenge til neste gang vi får se den...

nydelige bilder fra stua , hortensiaen var lekker der hos deg...
klem of fiiiin uke...

Kort og Søm sa...

Nydelig bilde av Hortensiaen din, og veldig morro med litt overraskende snøfall... :o)

Cathrines blogg sa...

Det blir jo mye finere fotspor uten sko da må du vel skjønne!!!! Søte Malin :o)
Elias hadde også en heidundranes jubel her i huset....
Nå er det akkurat en mnd igjen :o) Tihi :o)

CosiFanTutta sa...

Hei du, takk for besøk på bloggen min. Ikke noe problem at du er "treg", blogging skal ikke være krav ;o)
Bare avslappende og gøy. Proffe bilder du tar, men den snøbygen må ha vært skikkelig lokal :o)
Ha en fortsatt fin kveld

Miamor sa...

Herlig!! Vi gikk glipp av snøen her ute på Sotra!! Har en utfordring til deg inne på bloggen min!!
møtes vi på lørdag??
Miamor ;)

Miamor sa...

Synd at jeg ikke ser deg på lørdag!! men det er ikke langt til Straume da...bare over brua!!!

God helg ;) Helst UTEN snø, eller????

Trude sa...

Hei og takk for koselig hilsen på bloggen min!Var innom deg for noen uker siden...finner jo så mange flotte blogger når en er ute å surfer.Synes du tar så mange fine bilder...falt jo helt for dette med arvingen din ute på verandaen. Sier jo alt om hva de små synes om snø (",)Send meg gjerne en mail, så kan jeg skrive mere ang priser osv. Ha en flott da og fortsett å ta bilder. Vi høres igjen.