mandag 4. august 2008

Ting og Tang, og kjekt å ha :-)


















Kjekt å ha... en slik vakker balerina som dette :-)
Har visst fått skikkelig øynene mine opp
for disse artige figurene fra
Medusa Copenhagen i år.



















Jeg synes de er så søte med alle disse
artige ansiktsutrykkene!!!

Så denne ble også med meg hjem fra Danmark.
Egentlig er dette et brudepar...
men mannen har desverre ikke fått plass
sammen med sin Fru....
Noen av fingrene hennes mangler, stakkars,
så jeg fikk dem til en god pris, på Angel Shop
i Haderslev :-)




















Dette fuglehuset har jeg sett i masse interiørblader, og blogger.
Jeg ble sååå glad da det sto foran meg i butikken,
og ville bli med meg hjem til Norge :-)
Mine første plastikkblomster er også kjøpt.
Har alltid skygget unna slike...
men disse MÅTTE jeg også ha!



















Har også kjøpt meg ennå et bilde fra Dorthe Seide,
som har eget galleri i Haderslev.
Synest hun har masse flotte abstrakte bilder!




















Ellers har jeg prøvd meg igjen som egen
kunst-maler

i sommer...



















Sparkel og maling sprutet rundt meg...
så da var det godt jeg kunne stå ute i finværet ja...
Noe min mann også var veldig glad for......



















Under dette bildet... finnes flere lag med andre
motiver...blir aldri helt fornøyd, eller ferdig jeg :-/



















Det "ferdige" resultatet...
Hvis jeg ikke finner på noe annet i morgen...
eller...





















Ennå en Medusa figur.... :-S
Og denne fine boksen, som egentlig skulle vært ute,
i den flotte hagen min som ennå ikke er ferdig....
Så nå står den og koser seg på spisebordet mitt :-)
Med en liten artig krabat på toppen,
som sikkert er bestevenn med den på kjøkkenet :-)




















Til slutt vil jeg vise denne postkassen
jeg også måtte ta med meg hjem....
Den passet jo bare sååå perfekt
til inngangspartiet mitt.

Får jeg posten på døren...nope
Kommer den til å brukes til post...nope
MEN den passet bare perfekt :-)

Takker igjen for masse hyggelige kommentarer,
og kjekt å finne masse nye blogger her inne også :-)

28 kommentarer:

Kari sa...

Åhhhhhhhhhhh.. Sååå mye fint !! Helt etter min smak..
Jeg vil og ha................
De ballerinaene var jo bare såå søte :)

Må innom å kikke litt på linkene du la ut. Tror ikke jeg har vært der enda hehe

Ha en fin kveld

Kari sa...

Glemte å si at jeg likte bildet ditt.... !!Stilig.!

jorunnslilleverden sa...

Såå herlige ting du har kjøpt deg! Blir helt misunnelig jeg :0) Ballerinaen var jo bare helt nydelig!! Ikke gjør om mer på bildet ditt nå da, det er FINT!!

Hespe sa...

Ja, her var det mye flott av ting og tang... Ballerinaene var bare kjempesøte!!

Flott bilde du har kjøpt også, men må jo si at kunstneren MayBiMe er fantastisk ....!! Så flott bilde!!

Ha en herlig uke videre!!!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Vakkert Liv sa...

Høres ut som du har hatt en vel lykket Danmarkstur :)
Kjempeflotte ting du har fått med deg hjem, og stilig bilde du har laget!!!

HildeS. sa...

Ååååå så herlege Medusa figurar du har kjøpt deg.
Eg har nokre julefigurar i desse, og dei er berre til å bli glad av.
Eg skal ha julekrybbe i desse figurane, dei er heilt superskjønne. Har du sett dei?
Maleriet du har mala var kjempeflott syntes eg:)
Maleriet og postkassen du har kjøpt var kjempeflotte:)
Eg likte alt eg:)
Ha ein fortsatt fin sommar.

Miamor sa...

ALT var jo sååå finfint!! Blir nok Damnark på oss til neste år ja...
Men hadde dere plass i bilen da?? Hos oss var den sånn at Miamormannen hadde pakket, og hvis ikke han pakket inni etter at vi hadde overnatta, fikk vi ikke plass...

Jeg måtte legge igjen drivveden min hos svigers...

Ja, ja,,får sende det hjem med post hvis jeg ikke får plass da!!!!

Det var jammen en god idè!!!

:) fra meg her på Sotra!!

NYYYdlig bilde du har laga!!

LISBETH---<-@ sa...

Hei på deg ! Herlige figurer med fornøyelige ansikter! ikke rart at du kom hjem med både bilder og figurer, er jo flotte saker!
ha en flott dag.
Klem

hvorfor ikke... sa...

hehe, hærlig ballerina, og han prinsen under også.

her har jeg vist ikke vært før...men jeg linker, så kommer jeg igjen!

smil Torunn

home 4us sa...

Så mye lekkert!!
Jeg kunne tenke meg alt sammen, takk.
Ha en fin kveld!

Lykkelene sa...

Så mykje fint du har handla! Dei figurane er jo så artige...

Lykkelene sa...

...og forresten,-bildet ditt var kult!

Rosa sa...

Tusen takk for koslige kommentarar hjå meg!

Så skjønne figurar du har kjøpt! Masse fint du viser her, og eg skjønar godt at så mange legg turen til Danmark.

God helg til deg!

Millas hem sa...

Hej...här blir man aldrig besviken!:)
Kram Camilla

Living White sa...

Likte de figurene utrolig godt, dem var skikkelig søte!!!
Artig å finne noe nytt andre steder enn hjemme. Man tråler jo gjerne alle butikker opp og ned og det er ikke så mye nytt å se.

Ja den nettsiden jeg fant hadde utrolig mye flott å by på. Likte nesten alt dem hadde der jeg og fikk vann i munn. Blir nok med drømmene.

Ryggen er helt klart mye bedre nå, men kjente i dag da jeg kom på jobb for 1 gang at den er ikke 100%, murret litt baki der, så det er bare å krysse fingrer på at det går seg til.

Karna sa...

Utrolig søte disse figurene, og bilde du har malt var jo KNALL FINT!!!!!!!

Har to slike postkasser jeg også, en liten og en stor...brukes heller ikke til post...he,he...

Livy sa...

Åhh så herlige figurer du har kjøpt! Jeg har noen engler som jeg setter frem til jul som nesten er like!

Så utrolig flink du er til å male - helt imponert, skikkelig lekkert!

Ønsker deg en fin helg!
*klem*

Living White sa...

Hehe, ja jeg følte meg nærmest litt smågal da jeg sendte inn den mailen, men jeg tenker: spør man ikke, får man ikke svar. Det jeg syns var mest spesiellt er jo at det gjelder ALLE eggene i pakkningen...men nå vet jeg jo hvorfor ang det også:)

Karna sa...

Var på den nye stoff og stil butikken, endelig i Bergen...selv om de hadde prøvd å gjemme den så godt de kunne...

Nå må jeg bare ta frem symaskinen igjen, har ikke sydd på mange mnd...

God lørdagskveld!

Landliv sa...

De figurene har jeg faktisk aldri sett før - moro å bli oppmerksom på dem, kjempeherlige ansikter ja! Men de finnes kanskje ikke i Norge...

Du må fortsette malerkarrièren din!!

liven sa...

så fine ting du har kjøpt!!
Har helt sansen for disse fuglekassene:O)

Bildet ditt ble så tøft........kanskje vi får se det på veggen din??

Ha en fin dag:O)

P.S. Her er maleklærne kommet på men det blir ikke kunstmaling:O)

Albertines verden sa...

Hei. Takk for hyggelig hilsen! Jeg er faktisk veldig fornøyd med kjolen selv. Kommer nok aldri inn i den igjen, men. Hadde planer om å bruke den som selskapskjole uten kåpa, men har vært livende redd for at den skal bli ødelagt. Den henger innerst i garderoben, hengt inn i ett gammelt dynetrekk. Silke er levende, og blir fort skjør i papir. Den får gå i arv. ;0) De Medusa-figurene var skikkelig artige, liker sånne "udde" sjeler. Ønsker deg en superfin uke. Bare fortsett å male du, forresten. Dette går godt.

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Nå ble jeg imponert over bildet ditt. Mesterlig. Deilige farger og myke linjer. Det liker jeg. Du får sette igjen med produksjon, jente. Du får helt sikkert avkastning ;-)

Sjarmerende ballerina og knæsj postkasse. Den passer veldig godt på veggen din.

Klem fra Marit

Living White sa...

Ja, småbarn har noen hærlige gloser. Ler mange ganger her jeg:) Caroline sier mye rart. Må vel forklare henne om blomstrene og biene snart....ser det ut til.

Nå er hun hos en venninne, godt å få litt egentid til å faktisk bare gjøre ingenting:)

LYKKEBO sa...

Hei på deg! Så utrolig mye fint du har kjøpt deg! Postkassen var jo drit lekker! For å ikke snakke om bildet du har laget..er jo proff du! Syntes blogen din er så utrolig fin at jeg vil gi deg en award..Ligger på siden min å venter på å bli hentet;)

Ha en kjempe fin kveld:)
Klem Lykkebo*

tara sa...

takk for koselig kommentar på bloggen min...
du, det bildet du har laget er jo skikkelig kult...det skulle jeg gjerne hatt på veggen:)
den postkassa var og midt i blinken..greit at jeg linker deg?
klem tara

KKannDesign sa...

Hei hei hei..

Så masse flott du har fått med deg hjem fra Danmark - jeg har også vært i Danmark i sommer - Ebeltoft..et lite stykke paradis - spesielt i godt sommervær - noe vi var heldige å få!!!

Sånn postkasse har jeg også sett på - vurderer å skaffe en til kjøkkene - slik at regninger vi ikke vil ha kan dumpes oppi der!! Smil! Men å ha den utenfor døra var ingen dum ide - dekorativt!

Lekkert bilde du etterhvert har kommet fram til - syns absolutt du skal si deg ferdig med kunstverket - lekkert!! Virkelig flott! Pusler med litt "hobby-kunst" selv - det er jo så morro!

Ha en fin fin onsdag!

PS - lekkre farger du har i kjøkkenet ditt! Smil!

Smil fra KKann

Tulip sa...

Nydelig søt den ballerinaen!
Og hun virker så selvstendig at hun treenger da ikke sin mann ved sin side...(selv om de muligens var nygifte..?;)thihi

Mye fint her på bloggen din, har aldri vært her inne før, men kommer helt sikkert tilbake en annen gang!

Kos deg