lørdag 16. august 2008

SE min TERRASSE...og en stol og en kopp KAFFE.


















Sommeren er på hell,
og høstblomstene har overtatt krukkene mine
.

Men.......



















...endelig er terrassen min ferdigbygget!!!!!
Godt at vi har fått litt sommerstemning igjen her i Bergen nå,
slik at jeg får lov til å nyyyyte terrassen min litt
"før kulda setter inn"
.



















I kveld har jeg sittet og kost meg
med en kopp kaffe...
...med en stor "dæsj" Baileys i :-) Mmmmmm...
Og sett på solnedgangen...
Dette hørtes nesten litt romantisk ut...
Bare meg og...Terrassen :-)



















80 m2 er min "kjære" på....
(altså terrassen...)
Som nå skal få seg en omgang
med
olje i morgen ;-)
Rekkverket skal selvfølgelig bli Orange!!!
(Tror Baileysen har begynt å virke her....)
Nei, det blir jo Hvitt selvfølgelig!!!



















I dag har ungene badet i vannet nedenfor...
Prinsessen kom opp igjen rasende sint...
Fordi...
vannet var blitt sååå kald...
og det hadde ikke hun tenkt seg!
Hun mente at hun var blitt lurt....
Av hvem????




















Gleder meg til å nyyyte mer denne plassen i morgen!!!
Og kanskje det dukker opp flere bilder......



















Tuuusen Takk
til min Kjære Mann og Pappaen min,
som har vært sååå flinke å lage
denne koseplassen til "meg" :-)



















Tuuuusen takk for alle flotte kommentarer,
og Award fra Anemone!!!
Dette skal jeg komme tilbake til senere :-)

Ønsker dere alle en fortsatt god helg....
Og kos dere masse i de siste sommerstrålene...
Det skal iallefall jeg :-)


15 kommentarer:

BeBe`s blogg sa...

Gratulerer med flott terrasse! Her blir det nok mye kaffedrikking med noko attåt!:o)

sandra sa...

vet godt hvordan det er med en splitter ny terasse!!! gratukerer! nyt den så mye du kan før regnet kommer igjen;)

CosiFanTutta sa...

Hei bergenser. Jeg er ny blogger og tar en gjennomgang av blogger på NIB. Fryktelig mye chabby chic og fransk landliv :O) Din blogg var forfriskende variert :o) Det var en flott terasse - ja takk!! :o)
Jeg legger deg på favoritter og kommer plutselig tilbake!

Hejdå

Anitas hus sa...

For en deilig terasse du har fått, der kan du virkelig danse rundt (når du har fått i deg "kaffen").
Ellers så er jeg såååå enig med prinsessa di. Vi er blitt lurt! Fra 24 grader i sjøen til 16 grader, brrr... Nei, siste badet er nok tatt for i år for min del.
Håper du får fint vær så du kan nyte terrassen i morgen også!
Klem:O)

a home far away sa...

Vilken härlig fin veranda ni har, har hösten redan gjort sitt intåg i Norden?

Ha en fin dag
/Gunilla i Singapore

Living White sa...

For en fin terasse du har fått deg, her kan du gjøre mye rart til neste sommer tenker jeg. Min terasse er i minste laget,den er vel en hel leilighet mindre enn din tenker jeg. Men jeg trøster meg med, bedre med en terasse enn ingen.

Måtte le av datteren din sin kommentar: hun hadde blitt lurt av det kalde vannet!!!!! Hun er lurt av værgudene:) Jeg har faktisk brukt den kommentaren der selv ett år hvor jeg mente jeg fikk for lite penger igjen på skatten, ringte en venn av meg og var skikkelig fortvila: Æ E LURT AV SKATT`N sa jeg, han lo godt.

Var nok fjottete sagt, men er det rart i disse fjottpris dager??? Jeg gremmes. Hvor fristende er det å gå og handle da det står skilt overalt: FJOTTPRIS!!! FJOTTPRIS??? I mitt hode holder jeg meg til ordet Salg! Det verste er, har dem mye salg er det: kokelimonkedagan....sukk. Så har vi champagnebrusen, som er så god, utenpå den står det Fruktsjimpanse. Tenkte bare lære deg noen nordnorske uttrykk (som jeg IKKE liker)

Ha en koklimonke fjott helg.
Klem fra nord

silje-sin sa...

Hei:) Nå kom du meg i forkjøpet igjen, med kommentaren din:) Jeg satt nemlig og bladde gjennom bloggen din før jeg la meg i går, men siden det ble seint tenkte jeg å legge igjen hilsen i dag i stedet:) Nå har jeg sett gjennom hele bloggen din, og den er jo bare fantastisk. For et nydelig hjem du har, og en personlig og sikker stil! Det er sånn at jeg kunne ha flyttet rett inn:) Gleder meg til flere innlegg:) Ha en flott søndag:) klem fra silje.

*Hege* sa...

Gratulrer med den flotte terrassen:) Og så stor og deilig da:)
Det kan bli mange fine dager enda til å nyte terrassen på:)

Heidi sa...

Så stor og deilig terrasse. Gratulerer! Den var kjempefin!!

Maaange flotte bilder igjen. Du er kjempeflink :O)

Ha en trivelig søndagskveld!

Millas hem sa...

Hej på dej!
Jättefina bilder på er terass, förstår att du är glad över den!
Mysig stund du hade där...lät härligt!
Kram Camilla

Hespe sa...

Så flott terrassen ble!! Kan fortsatt bli mange flotte dager og kvelder hvor du kan nyte livet på terrassen med - mmmm - kaffebailys feks.

Herlig kommende uke til deg!!

klemmer:o)

tinemor sa...

Så hælig og stor terasse!!!
God solen kom fram litt igjen så du får nytt den litt.
Lekkre blomster og potter også!

Daisys home sa...

Hei til deg og takk for koselig hilsen på bloggen min.Grattis med en skikkelig fin terrasse,skjønner godt at du kosa deg med kaffe m nokka i..Må si at du har en skjønn blogg,har vært igjennom den og for et fint hus.Titter nok innom her igjen snart ja!

a home far away sa...

Hej igen, vi har snart bott i Singapore i 2 år och vi förlänger med minst 2 år till, vi trivs så bra här!

Ha en fin kväll
Kram Gunilla

mali-mo sa...

Gratulerer med en kjempeflott terasse! Må være herlig å få et sånt stort uterom til huset ;) den står høyt på ønskelisten med en uteplass her også...men kanskje etterhvert;)

Har bladd nedover her og oppdatert meg litt, har blitt lite blogging det siste grunnet barnehage og jobbstart ;) Ser ut som dere har hatt en fin (shopping)ferie ;) De lysestakene var flotte, og 7 stk må jo være akkurat passe ;)