fredag 25. juli 2008

NYTER Ferien og Minner fra DANMARK


















Titt titt her er jeg igjen...
Vi har vært på ferie og har hatt en deilig tur
til vårt andre "hjemland" Danmark!!!


















Denne deilige lille kompisen min her, kjøpte jeg i ferien.
Den skuer utover matbordet nå.
Han hadde kanskje trengt "en lille smule"...
han er jo ganske så mager der han står ;-)




















I en liten søt butikk i Haderslev, "Skind og pind"...
fant jeg disse små lysestakene, som passer perfekt
i fargene til kjøkkenet mitt!!!
Jeg kjøpte bare 7 stykker :-/


















De passer jo også ganske så perfekt til
denne fotogene skålen min også :-)
Min mann er nok sikker ganske så stolt av meg......eh....




















Ungene høster i hagen...til Bestemor...
Og det blir mye godt på bordet for tiden!!!
Lille prinsessen har laget rørte rips og bringebær...Mmmmmm
Kjøpte denne lille sukkerdamen også i ferien....



















Storebror har egen åker hos Bestefar!!!
Så her høstes det reddiker for tiden!
Og han har også laget eget solbær-syltetøy til frokosten...
.....men han syntes det var litt stress!!!!




















MMmmmmmmm.....



















Nå har rød-lilla puter inntatt sofaen.



















Jeg har plukket med meg masse fine steiner fra stranden ved sommerhuset, som jeg har dekorert et lysfat med.
Vi har tatt med oss masse flotte minner fra Danmark og Haderslev!!!
Tusen takk for en fin sommer sammen med dere Tante og Onkel,
og kusine med mann og to deilige barn!!!
Vi kommer gjerne igjen ;-)

Her hjemme er solen ganske varm for tiden.....
...og jeg tror jeg er ennå varmere...
Så blogging er det visst dårlig med for tiden.
Men jeg prøver å stikke litt innom avogtil :-)

Ellers så har jeg ennå en uke igjen av ferien min.
Vi jobber masse med terassen utenfor,
og gjør ferdig litt prosjekter rundt huset...
bilder kommer etterhvert!!!

Jeg kommer med flere minner fra ferien senere!!!
Måtte bare få inn et lite innlegg...slik at dere ikke glemmer meg :-/
TUDELIDUUU ...
og takk for masse hyggelige kommentarer!!!

Ha en nydelig tid i SOLEN!!!



24 kommentarer:

Hespe sa...

Ingen fare - glemmer deg ikke - MEN veldig hyggelig at du stikker innom :o)

Høres ut til at du har hatt en herlig ferie så langt!!
Hi, hi - 7 lysestaker, forstår da at du minst måtte ha med det antallet hjem....

Kose deg videre i sommeren, nyt dagene og nyt livet!!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Miamor sa...

Åååå.så koslig at du er der igjen!! Herlige bilder igjen hos deg, med mye nydlig fra Danmark..

MÅ bare dit til neste sommer ser det ut som...

Er i Trøndelag nå, men reiser mot Bergen på mandag...senga mi..here I come :0)

Natta!

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Flotte bilder og sikkert herlige minner fra Danmark. Det er et land man lett kan vende tilbake til, så elskverdige og snille menneskene der er.

Sukkerdamen din har jeg også, bare i den mannlige utgaven ;-)

Nyt sommeren.

Klem fra Marit

♥ H@rmoni ♥ sa...

Det er deilig å feriere i Danmark, ja! Og alltid noen gøye interiørbutikker som dukker opp..
:O) Søte lysestaker du skaffet deg.
Kos deg videre! :O)

a home far away sa...

Ah så många fina saker du visar på bild idag! Jag tycker så mycket om husen i vitt du har i fönstret!! Me like...

Ha en fin dag!

Kram från Gunilla i Singapore

Vakkert Liv sa...

Skal si du har kost deg i Danmark!!
Var 14 somre i Danmark da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa, så nå har jeg fått noen års pause. Kjenner det begynner å lokke igjen, og ungene vil til Legoland :)

Min verden sa...

Han var søt - den lille, tynne, magre :) Ser at du også har sans for det som ikke er helt strømlinjeformet. Det er morsomt med noe annet også! Din var praktfull :) Hanne

Sol sa...

Hallo på deg i varmen....kjekke å ha lyse-staker ;-} Fine er de også....Skålen er veldig lekker og som du sier, veldig fotogen. Fint at dere har hatt en herlig Danmarkstur. Jeg har vært i Haderslev en gang for maaange år siden. Vi var jo også i Danmark i år, men jeg ble syk da vi var der, så turen ble litt amputert for mitt vedkommende.Klem.

Sol sa...

....forresten, de små hvite husene i vinduet ditt er så fine....Sånne må jeg være på utkikk etter. Kan se de for meg i vintermørket i stuevinduet mitt;-}

lenas sa...

Å så herlig med ferie i Danmark!
Vi har en drøm å dra dit et år, men her blir det Tyrkia til høsten istedet. De lysestakene var lekre altså, elsker sånne farger. Og sukkerdamen var herlig :)

Egentlig synes jeg denne tida framover nå er den beste med sommeren. Nyrørte bær og og ferske gulrøtter og neper er snacks for tida. Vi kan bare fråtse i det også, det er jo sunt!

Ha en fortsatt flott uke da, og nyt resten av ferien :)

Rosa sa...

Så nydelege bilder av nyanskaffelsar i heimen din. Dei lysestakane var jo så små at ein kan telje dei to i slengen ;)

Takk for koslig besøk hos meg - eg kjem gjerne igjen her!

tara sa...

nydelige bilder...og så masse fint du har kjøpt...

chatrine sa...

Heisann!
Nå er det lenge siden jeg har blogget... Så masse flott siden sist! Lysestakene og skålene(tidligere) var bare skjønne! Vakre farger! Vakker stue også!:)
Skjønner dere har det varmt... det har ikke vi, solen titter som smått opp om formiddagene, men så skyer det til... ganske kjedelig. Nå jobber jeg såpass mye da, så nå er det i grunnen greit for min del da. Å jobbing skal det bli i uker frem i tid;)
Ønsker deg en riktig fin sommerkveld!
Klem fra chatrine:)

KortogSøm sa...

Du hadde tatt mange fine bilder! De hvite husene var veldig fine, kan jeg spørre hvor du har kjøpt de? :o)

Bo med barn sa...

Det er vel ikke SÅÅÅÅ store nyheter... i den store sammenhengen, men spennende for meg iallefall. Skal gi deg et lite hint om at det handler om jobb..:) og det er iallefall ganske vesentlig sånn økonomisk sett så lenge man ikke har en egen pengebinge i hagen :)

Kos deg du også de siste fridagen!!

Karna sa...

Så utrolig fine lysestaker, og nydelig liten fyr som passer på dere....så søt!

Vi kan ikke klage på denne sommeren, helt utrolig, var oppe i 22 grader i sjøen, så det var bare å kose seg, og det har vi gjort også, helt ok å begynne på jobb igjen når vi har hatt en så fin ferie!

Monica sa...

Mye fint i bloggen din. Likte de skålene. Sommerfarger:)

Joanna sa...

Så mykje herleg keramikk du har:O)

Ha ein finfin dag:O)

Mia sa...

Her var det da mange deilige og sommerlige bilder. Lysestakene dine var virkelig fine i fargen, og rørte rips er bare nammm. Og der minnet du meg om at jeg bør gå å plukke inn mine rips (som jeg pleier å koke saft av...)

wilma sa...

Hyggelig blogg du har, jeg skjønner at du har kost deg i Danmark.
jeg likte figurene du hadde med deg hjem godt. Hit kommer jeg nok tilbake!
Ha en fortsatt fin kveld.
Klem...

Min morfars hus sa...

Kjempefine bilder...fikk veldig lyst på den halve skiven..:)
Ha en forsatt god søndagskveld!

LYKKEBO sa...

Hei-Hei! Kjempe søte lysesatker du har kjøpt..Er så fint med litt mangfold! Og putene ble skikkelig fin til den mørke sofaen.. Lunt og fint:) mange fie bilder var der også:)

Ha en herlig søndagskveld:)

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Masse flotte bilder , og fine ting du har kjøpt i ferien !!
Herlig med ferie i danmark, kanskje vi leier feriehus der neste år som vi har gjort før.
Det ligger en award til deg på siden min ;)
Ha en fin ny uke ;0)

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

.....jeg har desverre linket deg feil(feil adresse )i innlegget mitt...sorry...