søndag 25. mai 2008

Sommer... og Grått eller Hvitt?


















HELT UTROLIG...
Det er ennå sommer i Bergen!!!
Solen skinner på alle mine hvite hus...
og jeg er strålende glad :-D



















Kjøkkenet har fått seg en omgang
med såpe og vann i helgen.
Og en B har fått plass på veggen....

Hørte på kjøkkenet i dag...
En kamerat av min sønn: "Koffor`har dåkkar en B på veggen????"
Min sønn : "Hassje peiling...sikkert noe mutteren har hengt opp?"
(litt oppgitt i stemmen)



















Ja det er nok "Mutteren" som henger opp
og styrer og danderer i dette huset ja.....
Til og med en B på veggen...

Men...
Grått eller Hvitt???
På veggen???
Veggene trenger sårt en omgang med malerkosten...
og jeg lurer veldig på om panelen skal bli helt hvit,
eller om jeg skal beholde dette
som det eneste rommet i huset som IKKE er hvitt????
Hmmmm.....



















Da vi flyttet inn for 3 år siden malte vi alle
panel-takene og veggene med en gang!
Vi visste jo at panelen ville tørke og "krympe"seg...
men mor hadde det som vanlig travelt!!!
Så nå får jeg ta kosten frem og male i sommer...
Men...hvilken kulør????

Ha en Heidundrende fin uke
alle sammen :-D

21 kommentarer:

mali-mo sa...

hvilken fargekode har du på kjøkkenet? Syns den grå er kjempefin jeg, men det er jo smak og behag. Syns grått bryter veldig fint mot hvitt, men vet jo ikke hvilken hvit du har på resten av huset da. Kanskje en lysere grå som en mellomting?

Måtte smile litt av sønnen din, "typisk kvinnfolk" tenkte de nok de to, bare vent til de blir gift, hehe.

Hespe sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hespe sa...

Jeg synes du skal beholde en lys gråtone jeg. Greit å ha litt annet en bare hvitt og...

Superherlig uke til deg!!

Klemmer:o)

Miriam sa...

Hei.. :) jeg synes du skal beholde gråfargen. Så nedover bloggen din på noen flere kjøkkenbilder og det er virkelig fint med den gråfargen mot de hvite karmene.
Et nydelig hjem du har :)
Ha en fin dag. Klems Miriam

tinemor sa...

Det er flott med hvitt, men det kan jo bli litt kaldt/sterilt om alt er hvitt.
Syns den gråfargen du har nå er veldig fin jeg. Lys og fin, samtidig som det er en liten kontrast til det hvite.
Spennende å se hva du velger.
Lykke til!

Ingrid sa...

Hei! Jeg synes veggene ser fine ut som de er! Og de husene i vinduet er nydelige! Slike har jeg sååå lyst på, men har ikke funnet noen nær meg ennå...

Ingrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Heidi sa...

Hei! Jeg synes det ser veldig lekkert ut som det er. Den lyse gråtonen ser kjempefin ut.
Blir spennende å se hva du bestemmer deg for :o)
Ha en strålende uke!!

Miamor sa...

Strålende bilder og stemning igjen hos deg!!

Syns du skal satse på grått, det er jo bare en skygge av hvitt, og gjør seg med litt variasjon...

Vi har kjørt Trondheim-Sotra i dag , så jeg skulle ha sovet, men dette er sååå gøy...

Anitas hus sa...

Jeg synes den fargen du har er helt skjønn. Lyst og svalt, tror jeg hadde beholt den:)

Ha en fin dag!
Klem:O)

Marit sa...

Jeg ville holdt en knapp på lys grå. Den vil gi en fin ramme rundt kjøkkenet ditt, og man vil føle forandringen fra de andre rommene.

Uansett hva du velger, lykke til med malingen ;-)

En fin dag ønskes deg.

a home far away sa...

En ljus gråton är så fint, ljust o frächt men ändå lite färg!

Hoppas att du haft en fin dag.

Kram från Singapore

Miamor sa...

Hei du! det ligger en utfordring til deg på bloggen min! Kan hende har du fått den før...jeg klarer ikke å følge med...

Anemone sa...

Hei hei!
Så kjekt med en av kundene mine da!
Takk for koselig kommentar:)
Ser du har gjyngehesten fra Anemone. Den er så fin, savner den enda... ;)
Koselig hus du har.
Ha en fin uke i solen!!

Oslojente i Bergen sa...

Synes bokstavene dine er kjempe fine! jeg kunne tenkt mge både dine hvite små hus og bokstavene du har. er det lov å spørre hvor du har fått tak i dem?

Sønnen din høres ut som gutter flest....skjpnner ikke vitsen med å pynte og ha det fint rundt seg? Og er det mammaer som gjør det er det ekstra håpløst og teit kanskje? jeg var hvertfall litt sånn på mine yngre dager (haha, høres ut som jeg er 60)

Men nå merker jeg at jeg har blitt ganske lik mamma likevel...selv om det var det verste jeg kunne tenke meg da jeg var yngre, så bare vent så skal du nok se at han skjønner det en dag.

Litlasysto sa...

Heisann ...
Endelig en kommentar fra meg .
Du må IKKE endre fargen på kjøkkenet!! Syns det er fint når du har ett rom som ikke er lik de andre i fargen. Finn restene av den fargen du har og mal i vei...
Så kan du få lov å hjelpe meg også med maling.......
Klemmer fra Litlasysto

BeBe`s blogg sa...

Har vært innom bloggen din av og til uten å kommentere. Tenkte jeg skulle "gi lyd fra meg" for å fortelle at jeg syns du har et nydelig hus og interiør.:) Sier meg enig med flere andre; den grå fargen er flott som den er. Det kjøkkenet ditt ser sommerlig og svalt ut.:o)

Hespe sa...

Hei på deg i natten!
Åh, få deilig begynnelse på helga det har vært, og meldingene er fortsatt sol og herlige temperaturer. Jiiiiippiiiiii!!!

Ønsker deg en strålende helg!

Goklem:o)

Miamor sa...

Det blir nok ikke ansjos til frokost i morgen, nei...

koser du deg i finværet??
Gleder meg til finværshelg....

Natta!!!

Christina sa...

Hey du
Kom forbi din blog, jag gillar dina kort, dom är virklig snygga.
Jag tycker om den vackre keramik ljusstaken du har i vänster sidan på din blog. Är den handgjort?
Vänligen Christina

Heidi sa...

Hei igjen! Bare innom en snartur for å si at det ligger en utfordring til deg på bloggen min.

Ha en flott dag!!!