søndag 4. mai 2008

Endelig er det tid for UTEliv !!!








































I dag har vi virkelig nytet dagen!!!
Solen skinner som den PLEIER (for tiden) her i Bergen :-)
Vi har hatt Gjester til grilling og kaffe, og bare slappet av i dag.




















Her har det NESTEN vært sommer...med unger som har badet i vannet nedenfor, og jorbær og is til dessert Mmmmm...








































Her ser dere litt av lekestuen til "Lillesøster",
som vi begynte på i fjor.
Her inne blir det laget de lekreste retter... i jord og sand!!!
Som enten koster 10,- eller 100 000....!
Jeg har mange planer med dette lille huset...
Men...Ting Tar Tid :-/
Hadde egentlig lyst til å ha en liten stue,
der hun ikke skulle grise det til...men den gang ei...
hun elsker å lage "Mat"!!!


















































Å, for en herlig langhelg...
Måtte finværet vare langt inn i uken som kommer også!
Tudeliduuu :-D


22 kommentarer:

Bo med barn sa...

Åh..så herlige bilder!! Hvis du leter inspirasjon hos meg, så finner jeg ihvertfall det hos deg!! Nydelig bilder!!

Her serveres det også endel "mat". En kopp te pleier å koste 200,- så det er ikke billig:) Når lekestuen blir ferdig skal jeg være skikkelig monstermamma og legge ned forbud mot å lage mat der inne!! :)

Miamor sa...

Så nydlige bilder. Nye puter? Elsker å se sansen din for nydlig keramikk!!

Ja, snart 7 åringen min overrasket skikkelig i dag: ) Skulle gå ned til vannet like i nærheten. Storesøster hadde mast lenge. Hun har våtdrakt, men vi trodde ikke vi kom til å få bruk for håndklærne vi hadde med. Så feil kan man ta:

Han var raskt uti, og syntes det var deilig...!!!

Jeg liker meg også best på land..men av og til er det greit at eplet faller laangt fra stammen..

Marit sa...

Sukk... du kan ta bilder altså. Også så delikat du presenterer det. Den muggen var virkelig lekker. Hvor i all verden har du fått tak i den?? Er den å få kjøpt i butikker, evt kan kjøpes på nettbutikk er jeg lutter øre!!

Det er deilig å nyte utelivet når SOLA spiller på lag. Et Bergen i flommende sol må da være stedet på jord - jeg liker byen din veldig godt nemlig ;-)

Ha en fin uke.

Marit sa...

Snufs... da kan jeg se langt etter den muggen, siden det er arvegods. Den har tydeligvis blitt pent behandlet for på bildet ser den nesten "ny" ut. Ta godt vare på den. Den har nok stor affeksjonsverdi for deg ;-)

Fin uke!

Anniche ♥ sa...

Åhhhhh , den bloggen din er bare så fantastisk! Enig med Bo med barn- masse inspirasjon !
Bildet med keramikk-skål og eple var så lekkert.

Hører dere har nyydelig vær om dagen ja (svigers er raske til å meddele ) men heldigvis er det samme gleden her .

Hehehe, ler så jeg griner av matboden , det er så typisk barn- ingen begrensninger ....fra lite til stort, fra blid til "monster" på 3 sekunder ....!!

Kos deg , god uke !! klem

Living White sa...

Å HALELUJA for noen fine bilder du hadde i dag! Jeg fikk lyst å komme på besøk omgående. Her har det vært grått og trist i dag, regn og ikke så flott her oppe mer. Snøen er jo her enda, så da jeg så dine bilder blir jeg nesten smådeppa her jeg sitter.

For en flott skål du hadde, den med snegler på. Hvor har du fått tak i den?

tinemor sa...

Så deilige bilder!
Ser ut som dere har kozt dere skikkelig ja. Bra det.
Får håpe godværet varer ut i uka å! :-)

liven sa...

Så utrolig flotte bilder da viser!! Nydelige......
Den blåfargen på puter og det er bare så nydelig!!
Elsker de forskjellige blåfargene jeg:)
Været er flott så det er bare til å komme seg ut å nyte!!
Ha en fin dag:O)

christinasinteriør sa...

Så nydelige bilder i blått..Delikate farver. Her er det en regnfull dag desverre!!
Ønsker deg ei nydelig ny uke!

Huset på toppen sa...

Så koselig dere har det i hagen,flotte bilder og nydelige puter i Blått!

Tusen takk for koselig kommentar hos meg:-)

Ønsker deg en fin og solrik uke!!!

Living White sa...

Fin var den i allefall.
Jeg tror Danmark har mye flott på interiørfronten, skulle ha vært en tur både der og i Frankrike.

Nina sa...

Flotte bilder, nå er sommeren igang! Lekkert det bilde med lekestuen bak. Vi satte opp lekestue i hagen i høst og sden skal males hvit så fort jeg orker og som du store planer. Vi vet hvordan vi vil ha det og de er vel egentlig ikke så nøye på det. Den sølvkurven jeg har is tuen har jeg kjøpt i københavn, men har sett den på kremmerhuset. Så mye vits i var det å drasse på den hjem fra København;0) ønsker deg en fin uke, god klem!

BO sa...

DEILIG! Å så godt me har det nå, med vår, sol og uteliv! Dette såg kjempefint ut! Her kunne eg også satt meg ned å nytt sola... :-)

Evami sa...

Bildene dine var bare så lekre og jeg forelska meg helt i den bollen du viser på de øverste bildene:)

Det er så deilig når været er topp:) Man koser seg med god mat og drikke og virkelig nyter det å være til:)

Bading...Fryser her jeg sitter:) Kan vel ha noe med saken å gjøre at jeg er voksen.....

Ha ei flott uke:) Eva

silje-sin sa...

FOR en nydelig blogg du har, og for et fantastisk hjem! Så personlig! Tror jeg har fått meg enda en yndlingsblogg jeg:) Herlig å oppdage et nytt bekjentskap:) Ha en flott kveld! klem fra silje.

KKannDesign sa...

Hei hei!

Ååhh..flotte bilder - til å bli i godt humør av..rekker ikke å lese nå - hmm..sitter på jobb! Men jeg stikker innom deg igjen! Smil!

De blå og grønne fagene var så gode og gav meg lyst til å kaste meg over arbeid!..hmm så det skal jeg gjøre!! Smil igjen!

Ha en strålende dag!

Smil fra KKann

Hespe sa...

Åh, så deilige bilder!! Ser ut til at du har en "krem" uteplass å boltre deg på i tiden fremover..

Ønsker deg en flott våruke videre!

Klemmer :o)

minsten sa...

For noen lækre bilder! Deiligt med pent vær og lange dager ute!
Likte veldi godt lekehytten, slik kunne nok veslemor her tenkt seg ja!

chatrine sa...

Så nydelige bilder!
Skjønner du koser deg i finværet!
Noe annet enn hva jeg gjør her i tromsø... for her er det kaldt for tida...
I går sådde jeg plen, håper det ikke er for kaldt, så det får lov til å spire:) Enn så lenge holder jeg meg innendørs;)
Har fortsatt litt tru på at det kommer litt sommer hit også;)
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

janne - kathrine sa...

Så søt den bollen din var :-) Likte de små "duppedingsene" på kanten.

Flott lekehytte har dere også ser jeg :-)
Vi er igang med å bygge vår nå. Jeg hadde også tenkt at det skulle være en deilig innredet liten hytte, med masse sjarmerende puter og pledd. Men, datteren min er også glad i å lage "mat" og har dessuten allerede bestemt hvordan hun skal ha det der inne. Kanskje likeså greit at jeg ikke bryr meg så alt for mye der inne ;-)

Ønsker deg en riktig flott helg!

Millas hem sa...

Hej!
Det ser så härligt ut, där kunde man slå sig ner i många timmar och bara fika!
Lekstugan ser så söt ut!
Kram Camilla

Miamor sa...

Ønsker deg og dine ei herlig pinsehelg! Nyt livet :) Klem