onsdag 23. april 2008

KUNST fra Barnehender


















Her er jeg og min kjære foreviget
i min sønns barnetegning fra 2003.
Synest disse tegningene er sååå herlig :-)
Egentlig var det meg han skulle tegne lengst
oppe på tegningen, men så ble det heller en...ugle!!!
Da han tegnet det var han bare 6 år,
og om 2 dager fyller han hele 11 år.
Tiden flyr!!!



















Her har han tegnet husets "lillesøster".
Hun har fått med seg bestemors lille katt, "Minnie".
Hun blir 6 år nå i Mai :-) Lille prinsessen min :-)
(akkurat nå er hun rasende sint med bordet her,
og bare furter for hun må spise maten sin.
Kanskje ikke helt prinsessefakter det nei...)



















Her har han tegnet et selvportrett.
Selvfølgelig har han fått med seg en bil..på bildet :-)
Han er en snill og rolig gutt, som elsker fotball!!!

Ønsker dere en fortsatt god uke...
og måtte finværet fortsette :-)

(I morgen har jeg bursdag ...jiiipppiii :-)



32 kommentarer:

chatrine sa...

Så skjønne!! Så fint at du har tatt vare på kunstverkene!!
Super-søte var de!!
Ha en finfin kveld!
Klem fra chatrine:)

Lille Trille sa...

Kjempesøte tegninger :-)
Er sånt som er koselig å ta vare på, og å vise frem. Jeg rammer gjerne inn og henger opp fine tegninger som poden lager. Andre ting som er verdt å ta vare på legger jeg i plastmapper i en perm.
Ha en fin kveld!
Klem Lille Trille

♥ H@rmoni ♥ sa...

Søte tegninger. Uglemor var også fin! :O) Ganske mange detljer han har fått med seg- det er veldig bra for en 6-åring. Kjempegøy å samle på tegninger, ihvertfall noen av dem. Det kan jo bli en del etterhvert!
Serviset fra SIA hadde de nettopp fått inn. Du har rett i at det ikke var i katalogen. Mener damen på butikken sa de hadde bestilt disse på en messe de var på tidligere i år.

christinasinteriør sa...

Hei! Takk for koselig kommentar! Ja Lucas er nydelig..Og renslig heldigvis... Fin kunst fra barnehender ja!! Artig å ha!!
Ha ei fin uke videre!!

Nyperosa sa...

Se så herligt : )
- En kjent sak at
ingen voksne klarer
å tegne så glade
ansikts potrett
slik barn kan.

Au revoir : )

tinemor sa...

Flotte tegninger!
Dyktige barn.
Ha en strålende uke!

Tove sa...

Så stilige tegninger. Barnetegninger er generelt veldig flotte syntes jeg, og disse var jo morsomme i tillegg:) Og ja, unger blir utrolig fort eldre, har en stesønn på 12 ( som jeg har vært "stemamma" til siden han var 3,5 år)..syntes det var i går han var så liten...

Karna sa...

Først og fremst: GRATULERER MED DAGEN!!!!

Utrolig fine tegninger, så bra at du har tatt vare på dem! Kos deg på bursdagen din!

tinemor sa...

Ja, bysten som henger i trappa er fra da jeg var gravid med sistemann. Jeg fikk ide´n av ei som tidligere jobbet i Shrødingers katt, på tv. Skulle egentlig gjordt det da jeg var gravid med nr to, men det ble liksom aldri... Så med sistemann SKULLE det gjøres. Så fikk hjelp av mamma´n min, to uker før han kom... ;-) Et artig minne!

Millas hem sa...

De är den bästa konsten!
Kram Camilla

Bo med barn sa...

Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil jeg gratulere!! Hurra:) Og tusen takk for hyggelige hilsener her jeg ligger.. :)

Ønsker deg en strålende dag!

Lena :)

Hespe sa...

Hipp, hipp hurra, for deg som fyller år :o) Håper du har en strålende dag - kooooos deg masse!!

Bursdagsklem fra Hildegunn :o)

HildeS. sa...

Så koselege teikningar guten din har laga. Ongane tek oss ofte på kornet når dei teiknar:)
Gratulera med dagen også, forresten:)

Lykkelene sa...

Gratulerer med dagen!Håper dagen har vore fin:0) Flotte tegninger!Kos deg!

mali-mo sa...

For noen supre tegninger! denne ungen må da ligge godt an i løypen til en kunstner karriere? Talent i massevis spør du meg, detalrikdom og variert strek. skjeldet i så ung alder vel?

Gratulerer med dagen!

Den gode feen sa...

Knallfin tegningar, eg fall pladask for ugla :) Eg syns det er fantastisk kjekt når dei små tegnar, så eg har laga ei utklippsbok der eg tar vare på dei med mest personlighet. Eldstemann er 5 år, og frå å tegne veldig enkle tegningar har han nå gått over til kompliserte robottegningar med laserstråler over det heile, hehe.

Håpa du hadde ein superduper bursdag. God helg klem frå Linda

Marit sa...

Hei! Falt for bloggen din og kan ikke annet enn å legge igjen en liten hilsen. Så sjarmerende med barnetegningene. De er hyggelige å hente frem og minnes. Se utviklingen hos barna.

Jeg tillater å linke deg også titter jeg innom deg igjen.

Ha en fin dag.

Marit sa...

Hei! Falt for bloggen din og kan ikke annet enn å legge igjen en liten hilsen. Så sjarmerende med barnetegningene. De er hyggelige å hente frem og minnes. Se utviklingen hos barna.

Jeg tillater å linke deg også titter jeg innom deg igjen.

Ha en fin dag.

Living White sa...

Barnetegninger er kjempe kunst. Har rammet inn noen selv, det er utrolig dekorativt. Du må ramme inn de der og få på veggen

Miamor sa...

Gratulerer med overstått du skjønne..... Nå er det duket til konfirmasjon... Se bloggen min.. Koslig at du har savna meg....

Lena sa...

For noen herlige tegninger! Så fiiine!
Om jeg ikke får kommet innom deg i morgen - så håper jeg at du får en fantastisk herlig søndag med en koselig feiring!

Emmeline sa...

Gratulerer med overstått kan jeg vel si faktisk. Håper du fikk deg en knallkoselig feiring av dagen??

Disse tegningene var UTROLIG koselige og faktisk veldig veldig fine- han har talent denne karen
( Jeg har hatt noen førsteklassinger oppigjennom, ikke ofte de tegner så fint når de er så små)

Jeg er faktisk på en liten takkerunde, for å si tusen takk for varmende ord på ettårsdagen for bloggen min. For å si det sånn så har jeg funnet ut at dette tar mye tid, men JAMMEN er det koselig. Oppdager den ene koselige siden etter den andre, og blir så inspirert og imponert!!

Ønsker deg en fortsatt deilig lørdagskveld, og en god helg!

Tyra sa...

Hei, og tusen takk for velkomsthilsen! Så flott hjem du har! Og så flotte kunstverk du har fått! Godt å kunne ta vare på slike minner, selv om det av og til kan bli maaaange av dem...Men tida går jo så fort, derfor er det så veldig viktig og stoppe opp og nyte nuet med de små som plutselig ikke er så små lenger...Ha en fortsatt strålende helg sammen med dine! Hilsen Cathrine

Tilonino sa...

Hei og for noen deilige barnetegninger. De er så skjønne de små når de tegner slik. Gratulerer med vell overstått. Ha en fin søndag og uke.

Cathrines blogg sa...

Herregud!!!!
Så utrolig morsomt... Jeg ler meg i hjel!!!!!
Kjempefin blog du har, nå skal jeg besøke deg ofte!!!.....
Kommer på kaffe en dag også jeg, tihi!!!
Stoooor klem...
Forresten, Ørjan vil flytte til Unnel...!!!!

Lyst på livet! sa...

Takk for besøk og hyggelig hilsen på bloggen min ;-)

Og gratulerer så masse med dagen som har vært .-)
Ha en fortsatt fin søndag!

Torunn

Synnøve sa...

Hei! Grattis med overstått bursdag! Og tusen takk for hyggelig kommentar hos meg :) Koselig blogg du har her også, mye fint å se på... Er så herlig med slike barnetegninger, min mormor har tatt vare på en del av mine, vi ler godt av dem nå kan du tro :) Ha en fortsatt fin søndag! Synnøve

Hilde's rom sa...

Hei og takk for hyggelig hilsen på siden min:) Jeg er i bedre form i dag heldigvis, egenpleien hjalp nok:) Må innrømme at jeg lo godt da jeg så innlegget ditt - for noen herlige tegninger!! Jeg skjønner godt at du har tatt vare på disse!

Håper du hadde en fin bursdag - Gratulerer med overstått:)

LISBETH---<-@ sa...

Herlige tegninger, synes barnetegninger er supeskjønne. Tar vare på mange jeg og, lomme bakerst i fotolbumet som fylles for hvert år, så hyggelig å ta de frem og se på, mye latter da;o)
klem

HildeS. sa...

Hei hei.
Du lurte på kva bilderedigeringsprogram eg brukte, og det er Picasa 2. Det kan du laste gratis ned fra nettet, og det er veldig enkelt å bruke.
Det er ikkje så avansert som Photoshop, men heilt greit til enkel redigering:)
Ha ei fin veke.

Heidi sa...

Ååå så koselige tegninger. De blir en ekte skatt som er verdt å ta vare på. Ha en superfin uke !!

Miamor sa...

Utroooolig flotte tegninger!1 jeg er totalt imponert!!! er tilbake i blogglandia nå med overstått konfirmasjon! Det var en kjempekoslig dag : )