torsdag 3. april 2008

JEG HAR FÅTT MEG EN LITEN PRINS...

















"Han er så ven og vakker..."
Han sto pent innimellom kopper og fat, og ropte til meg at han ville ha et sted å bo!!!

Og slik som i eventyrene...ender "prinsessen" opp med prinsen!
Altså... jeg endte opp med Froskeprinsen :-)




















Tidligere i uken kjøpte jeg meg 3 slike flotte krukker på IKEA :-)
Et slit å få med seg hjem...men deilig å få dem på plass!
Jeg har to slike med tuja i, "fremfor" huset mitt.
Og en ved inngangspartiet.




















I den ved inngangspartiet har jeg plantet om Hengeseljen min,
og prøver meg nå med et par fioler...
Håper ikke Kong Vinter kommer og tar dem...




















Et lite hjerte som henger ved inngangsdøren.















I går var været helt nyyydelig her hos oss!!!
Endelig litt vår i luften.
Og jeg kunne endelig ta hagehanskene mine litt i bruk :-)





















Kjøkken- vinduene mine.
Har ikke tatt bort hønsene mine fra påsken ennå..






















Her er to prinser til...















Dette er to karer som bor i et lite hvitt hus,
ved siden av vårt hus!
De heter Kosen og Skruffy.
...Og eierne er mine to barn :-)
Her koser de seg i vårsolen :-)





















Et stoooort spørsmål til dere medbloggere...
Hva skal jeg gjøre her fremfor huset mitt???
Jeg har et område på ca. 100 m2 fremfor huset mitt,
som er gruset. Vi har tenkt i år (som i fjor...)
å ordne denne plassen til terasse og evnt. litt plen....
Men hva skal vi ha til "gulv"????
Vi diskuterer og diskuterer....
Men kommer aldri helt frem til en avgjørelse...
Trebord, beleggningsstein, skifer....
Hva mener dere????

Ha en fin helg :-)

28 kommentarer:

marie sa...

Så flott hus dere har.

Jeg hadde nok brukt ulike typer dekke. Tre, singel og stein. Vi gikk for bare tre og det blir litt mye av det gode. I alle fall før vi har fått plantet rundt det.

Bo med barn sa...

Så flott hus og herlige bilder!

Jeg ville brukt litt skiferheller til uteplassen, og passet på at ikke alt ble for kvadratisk. Gjerne litt bølger for å få litt liv med f.eks grusganger. Da blir det mer spennende. Og så ville jeg planetet litt busker du liker rundt utelpassen for å samle og definere denne plassen som en enhet.

Vel, det var mine tips:)

christinasinteriør sa...

Hei! Takk for koselig kommentar! Nydelig hus og kjempefine potter!
Brostein er jo lekkert da! Men du har jo masse av muligheter!!
Ha en fin kveld!!

Lykkelene sa...

Store rektangulære skiferheller.30x60. Kjempeflott og lett å holde "reint". Lykke til med avgjørelse og jobb! Flott hus, forresten:0)

Miamor sa...

Bli med neste gang jeg skal til Røros....
Nydlig vårsjarm utenfor huset ditt! men råd om hva du skal gjøre utenfor.. Sett dere ned å skriv ned hva behovet utenfor huset er..hvordan vil dere bruke den..Hage,platting, mye beplantning utepeis? mulighetene er mange.
Har kjøpt tulipaner og perleblomster i dag og plantet i hvite krukker på terassen. Har stusset lavendelen og tatt en liten pause i vårværet... DEilig ikke sant!

Min verden sa...

Hei. Her var det en ny blogg for meg. Froskeprinsen var helt topp! Jeg har en søting selv, men ønsker meg venner til mine to som bor på brønnlokket. Hanne

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

hei!! Jeg ville lagt en kombinasjon av skifer og gjerne en "gangsti" av belegningsstein.
De hjertekoppene kjøpte jeg for et par uker siden. De har de fortsatt på den butikken jeg kjøpte de. Skal jeg sende et kart?.. ;O)
Det er mulig du får fatt i de på den interiørbutikken på Askøy, vet ikke navnet på den.

tinemor sa...

Så lekkert du har gjodte det!
De krukkene fra Ikea var jo supre!
Når du har såååååå stor plass forran huset ville jeg valgt litt forskjellige matrialer...
Beholdt noe grus, laget sti og kanskje et område med brostein/heller. Så evt laget en platt/dekke med terassebord...... Delt opp med krukker og kassebedd kanskje......
Det klør i fingrene mine når du kommer med slike spm. Ideer raser i hodet....Så spennende.
Bruk kreativiteten din!

Millas hem sa...

Hej igen!
Tack för kommentaren hos mig!
Jag bara sitter och beundrar ert vackra vita hus! Fönstrena...suck..
jag bara vill ha!
Bilderna ute är så otroligt fina!(Har sagt det innan)
Grodan är för söt där han sitter och väntar ( på att bli kysst kanske)
Trevlig helg!
Kram Camilla

Lille Trille sa...

He he, ja hvem kan vel motstå en slik søt "prins" ?
Lekre krukker du har kjøpt, merker at våren (forhåpentlig) er nærmere nå - tør nesten ikke si det høyt med den HVITE påsken friskt i minne.
Angående uteplass...hmm...jeg er nok litt enig med Marie - det er fint å blande litt. Selv har vi terasse i tre (som vi bestemte oss for etter 4 år med ulike planer he he). Jeg synes det er så deilig å gå barbeint på tre, også blir det ikke så varmt om solen skinner på heller. På den annen side er det innmari mye fint man får i stein... så derfor er jeg litt sånn Ja takk- begge deler.
Hmmm, var det egentlig noe hjelp i det ??? ;-) Lykke til i alle fall.
Klem Lille Trille

liven sa...

Hei!! Så nydelig hus du har....rene drømmehuset!!
Vi har skiferplatning og det er i grunn ganske praktisk.Det har vi på trappen også. Lett å holde ren!!
Ha en fin helg:O)

Living White sa...

Så fin frosk du hadde....ikke alle sånne figurer jeg liker, men den der var veldig pen. Hadde sikkert tatt en sånn med meg hjem om den stod i en butikk og jeg gikk forbi:) Du hadde så fine busker... Jeg må finne to stk å ha på terassen nå til våren. Har to store krukker jeg må ha noe i. MEN så er det jo at man bor i nord og da er det ikke alt som overlever en nordnorsk natt:)

Gleder meg til å få nett igjen, da skal jeg prøve legge ut bilder. Har vært litt kaos hos meg noen dager nå ( jeg hater rot ) men til uken regner jeg med at det begynner å bli fotoklart.

fru Pink sa...

Heihei! Oppdaget bloggen din via en annen blogg, og må bare si at jeg har forelsket meg helt i huset ditt!:) Såå nydelig, akkurat sånt har jeg lyst på. (Har bare ikke de 10 mill som må til for å kjøpe et sånt her hvor vi bor.., hehe..) Men jeg kan jo kose meg med dine bilder, da!

Ha en finfin fredagskveld:)

Mia sa...

Du har bare et sååå nydelig hus! Jeg også ville nok satt skiferheller, gjerne med gress i mellom dem, på uteplassen. Flotte potter du har kjøpt deg, og så erjo frosken bare herlig, den...

Takk for hyggelig hilsen hos meg. Så artig at du kjente igjen hjemmet mitt i reportasjen i BoligPluss. Det er jo snar et år siden, men det er jo ikke så mye som har forandret seg da...

mali-mo sa...

Deilig vårstemning, skal bli godt å finne frem haggehanskene, har bare ikke kommet så langt ennå: Får skylde på eksamen som nærmer seg, men lesing er visst det jeg gjør minst av!

Kjempeflott hus dere har da!Jeg sier som Marie: velg ulike typer dekke. jeg ville tenkt litt "rom" og forsøkt å brte flaten litt med feks en stor busk, et lite tre eller en utepeis/vegg eller et annet litt størrre element.

Så gjerne to sittegrupper, ut fra hvordan solen går kanskje? En liten avdeling krydderurter og samtidig et sted barna kunne dyrket og "haget" seg.. Dyrke løvetann til kaninene kanskje? De var jo veldig søte da!! Skifer er jo nydelig og hadde nok kledd huset godt, men det kommer jo an på pengepungen, det er dyrt.

Har nettopp fjernet siste rest av påske her, så du er ikke alene om å feire påske helt til jul..nåja, april iallfall. hihi. God helg!

Mona. sa...

Så flott et hus du har !!! Sier meg enig med bo med barn,ang uteplassen din ! Du har jo et utrolig utgangspunkt :O) Ha en flott helg ;O)

Den gode feen sa...

Hei. Så nydeleg hus, hage og vindu de har!! Krukkene frå Ikea er kjempefine. Har sett på dei sjølv, men ikkje fått nokon til husas enno.

Angåande uteplassen hadde eg som Marie gått for ein kombinasjon av ulike materiale. Syns også idèen om gangsti i brostein og større plass med skifer var god. Lukka til!

Emmeline sa...

For et FANTASTISK SKJØNT HUS:) Jeg har jo sett noen bilder før, men når jeg ser det på denne måten så blir jeg bare helt misunnelig. Så velstelt, så pent og så lekkert:)

Men foran huset??? Nja???

Det er vel som regel et økonomisk spørsmål er det ikke??? Men hvis pengene ikke er et spørsmål i det hele tatt...Ja da hadde jeg som de fleste her gått for en kombinasjon av brostein og skifer...med søte små ganger som buktet seg bort til de store flotte bedene med grønne planter og andre vakre stauder...SUKK!! Lykke lykke til med andre ord, får håpe du er gift med en handyman deluxe--det er nemlig ikke jeg, hehehehe!!!

Emmeline sa...

PS Jeg glemte jo helt å kommentere både prinsen og potter---knallfine begge deler:)

Emmeline sa...

PS Jeg glemte jo helt å kommentere både prinsen og potter---knallfine begge deler:)

christinasinteriør sa...

Takk for koselig kommentar! Min mann er ikke helt enig med all pynten min...Han sier at alt blir som stuer..Ha ha!! Jeg er glad i pynt kan du si! Blir ikke bedre med tiden heller..bare verre..
Ha ei fin helg videre!

Storeflittig sa...

Smask til den lille prinsen* kjempesøt!

Har desverre ingen gode tips til hageinnredning, men henger meg på de som syns det er lurt å få litt mønster (bølger) for å gi liv og karakter:)

Miss.T sa...

WOW !! For et nydelig hus dere har.. Å så flott du pynter til hver høytid... har scrollet meg igjennom hele bloggen din.

Her kommer jeg på besøk igjen !!!


Ha en flott søndagskveld : )

Miamor sa...

Hei du! Jo da, putene er sydd i lin. Deretter har jeg brukt en indisk trykkekloss som jeg her kjøpt. Tøymaling er det som er brukt. Det er gøy dette her. jeg har drømt om å trykke på stoff leeenge, og det er så kjekt når noen drømmer går i oppfyllelese.... Nyder en god kopp te nå etter en deilig tur på Bildefjellet på Sotra. Nydlig vær og deilig å røre litt på seg.. Nyt kvelden!

Hespe sa...

Jeg er helt stum jeg - så fantastisk, flott hus dere har... Ai, ai, skulle ønske det hadde vært meg som var eier..! Men, neida, skal ikke klage -jeg har tak over hodet, og trives faktisk ganske så godt i leiligheten min, så da så....

Så deilig vårstening du viser på bildene dine. Nydelige krukker fra IKEA. Enig med deg - håper virkelig at "kong vinter" er ferdig for i år, og at vi får full vår...

Søt frosk du viser. Hi, hi - dersom du har tittet inne hos meg, så presenterte jeg min egen lille frosk, for en tid tilbake..

Ønsker deg en flott søndagskveld videre!

Karna sa...

Herlighet for et nyyyydelig hus dere har, du får gi beskjed om du har lyst til å bytte...he,he...

Kjempe flotte krukker fra Ikea, må bare ha meg en tur i løpet av uken, nå virrer det i hodet med ideer til hagen min, må forandre litt....

Hadde valgt vossaskifer hvis jeg var dere, er jo så flott!

chatrine sa...

Heihei!
Så koselig hos deg! Å så ble jeg litt misunnelig på det nydelige vår-været... (her er det -5 og masse snø i øyeblikket...)
Plassen forran huset ja, jeg er så gla i stein jeg, så jeg ville ha lagt bro-steiner. Men jeg er helt sikker på at det blir fint uansett valg!:)
Ha en fin dag!
Klem fra chatrine:)

BO sa...

For eit flott hus!
Å så likte eg utrulig godt dei krukkene frå IKEA! Sånn kunne eg tenkt meg, iallefall viss dei er frostfrie... Her er det ein tendens at tinga står ute heeeeile året...
God natt!